Sökning: "attraktiva attribut"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden attraktiva attribut.
1. Attraktiva arbetsgivare ur nyexaminerade personalvetares perspektiv : En studie om värdesatta attribut och påverkande omständigheter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : Att ta reda på vad som utgör en attraktiv arbetsgivare samt vilka omständigheter som påverkar detta är avgörande för att locka och behålla kvalificerad personal, främja anställdas motivation samt för att öka prestationen på arbetsplatsen. Employer branding handlar om att strategiskt forma och kommunicera en arbetsgivares image och företagskultur för att attrahera, behålla och engagera kvalificerad personal både internt och externt. LÄS MER
2. Föränderligt konsumentbeteende - köpcenter bästa vän eller värsta fiende? En flerfallstudie av köpcenter i västra Sverige
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Handeln har alltid varit en viktig aspekt av människans liv och vad som har fått handelsplatser att förändras är den dynamiska omvärlden. Vidare präglas den dynamiska omvärlden som handeln befinner sig i av ett föränderligt konsumentbeteende. LÄS MER
3. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER
4. Konsten att framstå som en attraktiv arbetsgivare för generation Z : En kvalitativ studie om hur arbetsgivare på en mindre ort kan framstå som attraktiv för den yngre generationen i förhållande till urbaniseringen
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Detta arbete syftar till att få en djupare förståelse kring hur företag på en mindre ort kan attrahera morgondagens humana resurser. Med den ständiga urbaniseringen som sker i Sverige där konkurrensen om arbetskraft växer mellan större och mindre städer upptäcktes en kunskapslucka. LÄS MER
5. Hur tillfälligt anlagda attribut skapar värden i nya stadsdelar : Ur byggaktörers och kommuners perspektiv
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Stadsutvecklingsprojekt är ofta stora, komplexa och sker under lång tid. Vid utvecklingen av nya stadsdelar sker byggnationen ofta i etapper vilket kan resultera i ytor som saknar ett aktivt syfte. LÄS MER