Sökning: "auditiv kinestetisk visuell"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden auditiv kinestetisk visuell.

  1. 1. Från demonstration till individuell kunskap : en studie om samspelet mellan kommunikation och inlärning med fokus på ämnet slöjd

    L3-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Morgan Mattisson; Emil Persson; [2020]
    Nyckelord :sloyd; demonstration; learning; smooth transition; understanding; VAK; visual; auditory; kinesthetic; learning style; learning strategies; rhetoric; leadership; slöjd; demonstration; inlärning; genomgång; övergång; förståelse; VAK; visuell; auditiv; kinestetisk; inlärningsstil; lärstrategier; retorik; ledarskap;

    Sammanfattning : I denna studie försöker vi finna svar på hur en praktisk lärardemonstration kan utföras på ett pedagogiskt vis. Vi undersöker även övergången från den stund som domineras av läraren till den stund som utmärks av individuellt elevarbete. LÄS MER

  2. 2. Det inre rummet : Att använda associerad synestesi som utgångspunkt för komposition

    Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för komposition, dirigering och musikteori

    Författare :Lina Nyberg; [2020]
    Nyckelord :Creativity; synesthesia; composition; Bauhaus; improvisation; kinesthesia; flow; collage; aquarelle; texture; kreativitet; synestesi; komposition; Bauhaus; improvisation; kinestetik; flow; kollage; akvarell; textur;

    Sammanfattning : Under 2018–20 har jag under min masterutbildning i komposition inkluderat mina egna erfarenheter av synestesi och associerad synestesi i komponerandet och här även försökt att beskriva mina metoder för detta. Jag har försökt överföra upplevelser av text, färg, form och rörelse till musik. LÄS MER

  3. 3. Elever (l)är ganska lika, men ändå väldigt olika : En studie om interaktionen av sinnespreferenser i bokstavsinlärningen för elever i årskurs 1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sandra Gustavsson; Christina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :läs- och skrivinlärning; bokstavsinlärning; undervisningsformer; lärstilar; sinnespreferens; visuell; auditiv; kinestetisk; taktil; legitimeringsmodell;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks vilka undervisningsformer verksamma lärare i årskurs 1 använder i bokstavsinlärningen samt om dessa stämmer överens med elevernas framträdande sinnespreferenser. De sinnespreferenser studien utgår från är: visuell, auditiv, kinestetisk och taktil. LÄS MER

  4. 4. Vilka lärstilar har sex elever i grundskolans senare år?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Cecilia Lundin Wennerholm; [2016]
    Nyckelord :lärstilar; learning styles; kemididaktik; kemi;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om att undersöka lärstilar hos elever i grundskolans senare år. Syftet är att undersöka vilka lärstilar sex elever ur grundskolans senare år har genom att utföra enklare teoretiska test. LÄS MER

  5. 5. Att tänka utanför boken : Utomhusmatematikens anknytning till läroplanen och möjlighet till sinnlig variation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Anna Forslund; [2015]
    Nyckelord :Outdoor mathematics; curriculum; areas of mathematics; abilities; senses; kinesthetic; tactile; auditory; visual; Utomhusmatematik; läroplan; centralt innehållsområde; förmågor; sinnen; kinestetisk; taktil; auditiv; visuell;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att öka förståelsen för utomhusmatematik. Studiens utgångspunkt är att undersöka vilka innehållsområden av matematiken som kan beröras genom utomhusmatematik i grundskolan, vilka förmågor som tränas samt vilken variation mellan sinnen utomhusmiljön erbjuder. LÄS MER