Sökning: "bankverksamhet"

Visar resultat 11 - 15 av 50 uppsatser innehållade ordet bankverksamhet.

  1. 11. Internrevisionens värdeskapande i svenska banker : En undersökande studie om hur internrevision skapar värde i svenska banker

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jimmy Kibro; Maria Can; [2020]
    Nyckelord :Internal audit; value-creation; banks; auditing; risk management; Internrevision; värdeskapande; bank; revision; riskhantering;

    Sammanfattning : Bakgrund Internrevisionen i svenska banker är något som ständigt har utvecklats i takt med de förändringar bankerna har genomgått under åren. Funktionen har gått från att vara relativt oprioriterad till att idag vara en viktig hörnsten i svensk bankverksamhet. LÄS MER

  2. 12. Kundlojalitet och förtroende beträffande bankverksamhetens digitalisering : Med utgångspunkt i ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Jenny Andersson; Felicia Torbjörnsson; [2020]
    Nyckelord :Kundlojalitet; Förtroende; Digitalisering; Bankverksamhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att beskriva hur digitaliseringen av bankverksamheten har påverkat företagskundernas kundlojalitet och förtroende. Syftet är också att analysera och skapa förståelse kring hur bankerna arbetar för att upprätthålla företagskundernas kundlojalitet och förtroende till följd av bankernas digitalisering. LÄS MER

  3. 13. Customer experience in retail banking : A swedish study

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Alfred Carlwe; Oscar Kylberg; [2020]
    Nyckelord :financial institutions; fintech; digitalization; customer experience; touch points; customer journey; digitalisering; kundupplevelse; bankverksamhet; kundresa;

    Sammanfattning : Customer experience has become more difficult for companies to control with the expanding number of touch points that the companies must be aware off. One of the major reasons behind the expanding number of touch points has been digitalization. The financial sector is not excluded from this change. LÄS MER

  4. 14. Trendspana med fokus på agil arbetsmeod & tjänstedesign : En kvalitativ studie om att hålla en agil, svensk bankorganisation ajour med omvärlden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Malm; Amelia Thylander; [2020]
    Nyckelord :Agile; Scaled Agile Framework; Trendspaningsmetod; Trendspana; Trender; Agil; Tjänstedesign; Bank; Omvärldsbevakning;

    Sammanfattning : Att förutspå framtiden är något som är av vikt för organisationer som vill hålla sig ajour med dagens snabbt föränderliga värld. Det är viktigt för företag att befinna sig på marknaden vid rätt tidpunkt och med rätt typ av tjänst eller produkt. LÄS MER

  5. 15. Framgångsfaktorer för en god intern kontroll : Intern kontroll och ramverket COSO i praktiken: En fallstudie hos Dalarnas Försäkringsbolag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Marie Höglund; Cornelia Westberg; [2019]
    Nyckelord :Internal control; control environment; control activities; risk management; communication and information; monitoring; Interna kontroller; kontrollmiljö; kontrollaktiviteter; riskhantering; kommunikation och information; övervakning; Dalarnas Försäkringsbolag;

    Sammanfattning : Interna kontroller har blivit en central del för verksamheter för att identifiera och hantera risker. Med en tillförlitlig intern kontroll kan verksamheter säkerhetsställa att arbetet utförs på ett pålitligt sätt gällande lagar och regler. LÄS MER