Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 536 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. The PKK impasse: Traversing the complex nature of Turkish-Swedish relations.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :David Samuelsson; [2024]
    Nyckelord :PKK; Turkey; Constructivism; Sweden; Rational Choice; NATO; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis delves into the complex nature of Swedish-Turkish relations in the context of Sweden’s NATO-application, focusing primarily on the presence of the PKK in the bilateral relations. The dynamics of this framework, highlighted by Turkey’s veto to the Swedish NATO-application, signifies a trajectory where security is increasingly a prioritized domain in political agendas globally. LÄS MER

  2. 2. Influencers in Confinement : Measuring Covid-19’s Impact on Leadership in Pro- Eating Disorder Twitter Communities

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutet för analytisk sociologi, IAS

    Författare :Jacquelynn Ennis; [2024]
    Nyckelord :Social Network Analysis; Twitter; Pro-eating Disorder; Eating Disorders; Covid-19; Topic Modelling; Online Communities;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic presented unprecedented challenges, with global lockdowns impacting individuals on a profound scale. Many took to social media to cope with feelings of anxiety and isolation. LÄS MER

  3. 3. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Philip Grane Elisson; Johanna Lindroth; [2024]
    Nyckelord :Country-of-origin COO ; Country-of-origin effects; Made in China; Purchase decision;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina.  Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER

  4. 4. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Lina Kerrouchi; Julia Jakobsson; [2024]
    Nyckelord :Authenticity; artists; music; influencer; influencer marketing; advertising; celebrity endorsement; qualitative interviews; focus groups; Autenticitet; artist; musik; influencer; influencer marketing; marknadsföring; kändissamarbeten; kvalitativa intervjuer; fokusgrupper;

    Sammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER

  5. 5. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ozzy Babaeva; Simon Engström Ahlsson; [2024]
    Nyckelord :Counterfeit products; Plagiarized products; Luxury product; Luxury Goods; Plagiat produkter; Förfalskade produkter; Lyxvaror; Lyxvara produkter;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER