Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Annonsundvikande på Sociala Medier : En studie om konsumenters attityder till annonser på sociala medier och dess effekt på annonsundvikande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Jenny Björnfot; [2021]
    Nyckelord :Annonsundvikande; sociala medier; attityder;

    Sammanfattning : Sociala medier är en växande marknadsföringsplattform med en stor mängd reklam och annonser. Den ökade mängden annonser har dock lett till en motreaktion hos konsumenter i form av annonsundvikande. LÄS MER

  2. 2. Förändrade köpbeslut: Det uppmärksammade beteendet hos konsumenter under pandemin COVID-19 : Det uppmärksammade beteendet hos konsumenter under pandemin COVID-19

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Henriksson; Linnéa Petersson; Veronica My Andersson; [2020]
    Nyckelord :Consumer behavior; purchasing decision; irrationality; hoarding; COVID-19; Konsumentbeteende; köpbeslut; irrationalitet; bunkring; COVID-19;

    Sammanfattning : The focus of this study is marketing and consumer behavior. The research is done within context of the COVID-19 pandemic. The theoretical framework is based on theories about hoarding and irrational purchase decisions. Further on theories from other areas, such as psychology, has been added to gain a more thorough understanding of the subject. LÄS MER

  3. 3. Skräp är bara skräp om du skräpar ned : En fallstudie om att skapa ett användarvänligt avfallssystem och att kommunicera avfallsminimering och återvinning i Ebbepark, Linköping

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Energisystem

    Författare :Maria Nilsson; Linnea Orsholm; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sustainable development is a development that meets the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs. However, today’s use of resources is higher than what earth can sustain and therefore the linear economy, where resources become waste right after usage, needs to evolve into a more circular one, an economy that uses and reuses resources in a more efficient way. LÄS MER

  4. 4. När vallmofälten slocknar: en kvalitativ studie om upplevelse av och kompensation för partnerns depression

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Sanna Hansson; [2014]
    Nyckelord :oro; nedstämdhet; partner; kvalitativ studie; depression; kompensation; bördor; qualitative study; sadness; anxiety; compensation; burdens; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker upplevelsen av en partners depression och hur denna kompenseras för i relationen. Med hjälp av psykofarmaka eller terapeutisk behandling vårdas många individer med depression i hemmet utan att vara inskrivna på avdelning. LÄS MER

  5. 5. Lyxkonsumtion – behov eller intresse?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Britting; Eleni Gahnsby; Viktor Hansson; [2014]
    Nyckelord :Lyxkonsumtion; iögonfallande konsumtion; identitetssökande; konsumentbeteende; självbild; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Lyxkonsumtion bland svenska studenter Seminariedatum: 2014-06-05 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidat- nivå, 15 högskolepoäng Författare: Oskar Britting, Eleni Gahnsby, Viktor Hansson Handledare: Jon Bertilsson Nyckelord: Lyxkonsumtion, iögonfallande konsumtion, identitetssökande, konsument- beteende, självbild Syfte: Att utifrån läran om konsumentbeteenden förstå hur svenska universitetsstuden- ter förhåller sig till status- och lyxkonsumtion i kategorin kläder, skor och accessoarer, hur de väljer att visa upp detta för omgivningen, samt vilka underliggande behov för lyx- konsumtionen som existerar. Metod: Med utgångspunkt i hermeneutik, genomfördes en kvalitativ studie med semi- strukturerade intervjuer. LÄS MER