Sökning: "bild lgr 11"

Visar resultat 21 - 25 av 65 uppsatser innehållade orden bild lgr 11.

  1. 21. Engelskundervisning genom skönlitterära texter i åk 4–6 : Skönlitterära texters för- och nackdelar i engelskundervisningen i åk 4–6

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Språk-, litteratur- och mediedidaktik

    Författare :Nikolina Ahnberg; [2018]
    Nyckelord :skönlitterär text; undervisning i främmande språk; språkinlärare; undervisningsmaterial; motiverande undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att granska vad samtida forskning säger om användningen av skönlitteratur i undervisning i engelska som främmande språk i mellanstadiet. Forskningsfrågorna fokuserar på för- och nackdelar med användningen av skönlitteratur, samt hur dessa förhåller sig till kunskapskraven i engelska i mellanstadiet. LÄS MER

  2. 22. …det är en brist, den stora svagheten. : En kvalitativ intervjustudie om digitalt arbete i bildämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Jonatan Wiegert; [2017]
    Nyckelord :Bildämnet; digitalisering; Lgr 11; bild; ramfaktorteori;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka hur fyra bildlärare resonerar om sin undervisning med digitala medier. Studien är genomförd utifrån Ulf P. Lundgrens teori om ramfaktorer, d.v. LÄS MER

  3. 23. Världen i sikte : Kritiskt tänkande och skapande av samtal om marginaliserade grupper

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Michelle Sosnecki; [2017]
    Nyckelord :Intersektionalitet; normkritik; a r tography; kritiskt tänkande; pedagogik; bildundervisning.;

    Sammanfattning : I dagens samhälle fungerar media som en enorm informationsspridare. Därför är det utav stor vikt att ställa sig frågan om alla grupper kommer till tals i media och därmed få lika stort handlingsutrymme? Alltför ofta använder man sig som betraktare av tv som en källa utan att för den sakens skull tänka kritiskt kring det man har sett. LÄS MER

  4. 24. “För att må bra måste du äta en balanserad kost och röra på dig. Så enkelt är det.” : en diskursanalys av läromedelsböcker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Andreas Melin; Emma Carlsson; [2017]
    Nyckelord :idrott och hälsa; läromedel; diskursanalys; hälsaodiskurser;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Uppsatsens syfte var att undersöka hur läromedelsböcker framställer hälsa. De frågor som ställs i denna uppsats är: Hur gestalts hälsa i läromedelsböckerna? Vilka perspektiv på hälsa lyfts fram? Metod Tre (3) stycken läromedelsböcker, skrivna utefter LGR/LGY 11, analyserades utifrån kritisk diskursanalys. LÄS MER

  5. 25. Engelsk språkinlärning och läromedel : En kvalitativ läromedelsanalys av Happy – Textbook year 3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Therese Björnfot; Pia Kujala; [2017]
    Nyckelord :Engelska; Lgr 11; grundskolan; F-3; Sverige; läromedel; sånger; rim; ramsor; barnlitteratur; verb; substantiv; frekvens; tempus; TTR;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att med utgångspunkt i relevant forskning analysera om läromedel, som används i engelskundervisningen i årskurserna F-3, med tillhörande sångtexter, rim och ramsor stöder elevers språkinlärning i engelska. Metoder som använts i studien var dels en delstudie om vilket läromedel i engelskundervisningen kommunala skolor i Sverige använder i årskurserna F-3. LÄS MER