Sökning: "blogg fenomenet"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden blogg fenomenet.
11. Skicka vidare: En analys av fenomenet Affiliate Marketing i modebranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Affiliate marketing Författare: Eva Dobosz, Josefine Schüler Handledare: Kristina Bäckström, Cecilia Fredriksson Utbildning: Service Management, Retail & Turism Problemdiskussion: I Sverige domineras bloggosfären av modebloggar. Modeföretag har insett vilka marknadsföringsmöjligheter bloggen skapar då den inte betraktas som en kommersiell mediekanal av modekonsumenter. LÄS MER
12. Bloggen som konsumtionsfrämjande medel - En diskursanalys av konsumtionsideal i modebloggar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Denna uppsats behandlar fenomenet modebloggar och konsumtionskulturen i dagens samhälle. De tre modebloggar som denna studie behandlar är bland de mest populära bloggarna i Sverige idag och personerna bakom bloggarna har kommit att bli en slags kändisar och opinionsbildare inom området för livsstil, mode och skönhet. LÄS MER
13. Bloggning : om upplevelser kring publicering av personlig information för offentligheten
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Det har blivit alltmer populärt att ”blogga”. Ordet blogg uppstod under 1990-talet och sedan dess har ett stort antal människor tagit det av fenomenet. LÄS MER
14. Personal Influence 2.0 : En kvalitativ studie om hur olika generationer förhåller sig till influencers
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Abstract In the modern era of social media influencers have assumed a more prominent role and become a wellknown phenomenon. Many companies today choose to enter in to marketing programs of influencers promoting the company`s products through their own social channels e.g. on Instagram or blogs. LÄS MER