Sökning: "blogg som fenomen"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden blogg som fenomen.
1. ATT NÄRA SIN RELATION TILL HOPPET. Uttryck för hopp hos bloggande ungdomar med kronisk sjukdom
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Flera forskare har bidragit till förståelsen av hopp, men fenomenet skulle kunna breddas genom studier på ungdomars egna texter. Kronisk sjukdoms påverkan på tillvaron samt transitioner ungdomar genomgår gör ungdomar med kronisk sjukdom till en viktig patientgrupp att forska på. LÄS MER
2. Mäns upplevelser av att leva med testikelcancer : En analys av bloggar
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Att som människa drabbas av en livshotande sjukdom kan medföra omvälvande och genomgripande förändringar. Behovet av känslomässigt stöd kan vara stort under hela sjukdomsprocessen. LÄS MER
3. Göra kön på bloggen : En studie om framställningar och skapandet av ”kvinnan” på mode- och livsstilsbloggar
Kandidat-uppsats, Institutionen för sociala och psykologiska studierSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur ”kvinnan” framställs och skapas på mode- och livsstillsbloggar. Detta har jag undersökt ur ett ”göra kön” perspektiv samt att jag använt mig av Goffmans teorier kring identitetsvärden och stigma. LÄS MER
4. Att gilla eller inte gilla : En studie av organisationsvärldens interna användning av sociala medier och dess effekter för medarbetares dagliga arbete
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sociala medier som externa kommunikationsverktyg har sedan länge stått på organisationers agenda. Idag står många organisationer i startgroparna för att introducera sociala medier även i den interna kommunikationen. LÄS MER
5. Jag är ett varumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Blogs as channel for expression has become more popular the recent years. What also is becoming more commonly occurring is the usage of blogs as communication channel for personal brands. In this paper we have studied how strategies for strong corporate brands are ap-plicable on personal brands with the blog as a main channel. LÄS MER