Sökning: "climate for creativity and innovation"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden climate for creativity and innovation.
1. Vilka arbetsmetoder främjar och upprätthåller kreativitet hos virtuella team : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Utifrån ett företagsekonomiskt perspektiv är förmågan till anpassning en vital egenskap. Organisationens strävan efter stabilitet, konkurrenskraft och utveckling utgör motiv till anpassning av olika slag. LÄS MER
2. Fostering an innovative climate while working remotely : How to overcome the challenges of remote work
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Purpose - This study aims to identify how remote work may negatively influence the innovative climate, and how organizations can overcome the identified challenges. In doing so, we present challenges of remote work and solutions of how organizations, leaders, and employees can manage the challenges. LÄS MER
3. Innovera mera : Med uppdragstaktik och tillit som vapen för utveckling och innovation
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Syftet med vår uppsats är att utveckla en förståelse för vilka förutsättningar som råder för innovation och utveckling i Försvarsmakten samt vad som kan hindra respektive främja dessa och hur dessa förutsättningar förhåller sig till varandra.Vi har gjort detta genom en kvalitativ studie där vi intervjuat Försvarsmaktens utvecklingschefer. LÄS MER
4. The relationship between innovation and creative climate: A quantitative study on the effects of creative climate dimensions on individual innovation behaviour
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The aim of the research is to define which type of statistical relationship exist between the independent variables of creative climate and the dependent variable of innovation output on the individual level, and therefore defined as individual innovation behaviors. The research is assessed through quantitative study and the tool chosen to collect the data is a survey, whose aim is to measure how companies manage creative climate within their organizations and which type con effects this has on the individuals’ innovation behaviors. LÄS MER
5. Creativity and Franchising - A study on how compatible a creative climate is within franchising systems
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : As business environment are becoming increasingly complex and dynamic across markets, the need for innovations across industries is consequently rising. Among many of businesses resources, the creative acts of individuals are some of the key resources exploited by firms in the search for competitive advantages. LÄS MER