Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Football Clubs’ Supporters and Human Rights - A Social Identity and Consumer Culture Perspective

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Henrik Ericsson; Eric Nilsson; [2023-07-03]
    Nyckelord :Supportership; Human Rights; Social Identity Theory; Consumer Culture Theory; qualitative methodology;

    Sammanfattning : Following football and attending games is a popular practice in the world and in Sweden. Accordingly, a lot of people establish an identity with their supportership to a club which indicates the importance of football clubs in these people's lives. LÄS MER

  2. 2. Vilka är spelreglerna utanför plan för fotbollsklubbar, när supportrarna agerar domare? : En jämförande studie av vilka faktorer som utgör det supporterbaserade varumärkesvärdet i stads - och landsbygdsklubbar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Josefine Johansson; [2023]
    Nyckelord :Brand Equity; consumer-based brand equity CBBE ; soccer club; sport brands; branding; supporter loyalty; Varumärkeskapital; konsument baserad varumärkeskapital; fotbollsklubb; sportvarumärke; varumärkesbyggande; supporterlojalitet;

    Sammanfattning : Fotbollssupportrar återkommer till en klubbs matcher även om de senaste resultaten har varit dåliga. Referensgrupper har visat sig kunnat påverka supporterlojaliteten som vidare påverkar ett varumärkes supporterbaserade kapital. LÄS MER

  3. 3. Säsongskortshypen - en guldgruva för fotbollsklubbar : En undersökning om de motiverande faktorerna bakom köp av säsongskort hos de allsvenska Stockholmsklubbarna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hampus Viking; Fredrik Berggren Ennerfelt; [2022]
    Nyckelord :Season ticket holder; Season ticket; Motivation; Motivators; Football clubs; Football fans; Allsvenskan; Säsongskortsinnehavare; Säsongskort; Motivation; Motivatorer; Fotbollsklubbar; Fotbollssupportrar; Allsvenskan;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fotbollssupportrarna i Stockholm är kända för sin entusiasm, sitt engagemang och den emotionella anknytningen de har till sina klubbar.  Syfte: Studien syftar till att med utgångspunkt ur den kärlek och lojalitet som fotbollssupportrarna till AIK, Djurgården och Hammarby har, undersöka vilka faktorer som motiverar dem till att köpa säsongskort till lagens hemmamatcher i Allsvenskan. LÄS MER

  4. 4. The Privacy Club : An exploratory study of the privacy paradox in digital loyalty programs

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Lilly Johansson; Gustaf Rystadius; [2022]
    Nyckelord :Privacy concerns; Privacy paradox; Personalization; Digital loyalty program; Loyalty program; Privacy calculus; Qualitative inquiry; Cognitive bias; Non-rational behavior;

    Sammanfattning : Background: Digital loyalty programs collect extensive personal data, but literature has so far neglected the aspect of privacy concerns within the programs. The privacy paradox denotes the contradictory behavior amongst consumers stating privacy risk beliefs and actual behavior. LÄS MER

  5. 5. Så många som möjligt, så länge som möjligt : En kvalitativ studie om hur idrottsföreningar arbetar med att behålla barn och ungdomar i idrotten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Emelie Seiden; Matilda Sjödin; [2022]
    Nyckelord :dropout; club sports; children; youth; adolescents; physical activity; avhopp; föreningsidrott; barn; ungdomar; fysisk aktivitet;

    Sammanfattning : Föreningsidrott för barn- och ungdomar har visat sig ge upphov till en rad både fysiska ochpsykiska fördelar. Vidare har Riksidrottsförbundet uttryckt att den svenska idrottsrörelsenskall kännetecknas av “så många som möjligt, så länge som möjligt i en sån bra verksamhetsom möjligt”. LÄS MER