Sökning: "consumer shopping behaviour"
Visar resultat 41 - 45 av 111 uppsatser innehållade orden consumer shopping behaviour.
41. SLOW FASHION : Ett genomtänkt och planerat köp som kräver större uppoffring?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I kontrast till fast fashion, som tampas med snabbt mode och massproduktion med korta ledtider har slow fashion-rörelsen kommit och anammats av flera aktörer på modescenen. Med hjälp av slow fashion vill man således inspirera till en hållbar och tidlös garderob som är genomtänkt och står stark mot modevärldens snabba svängar och därpå, bidra till att konsumtionen inte ökar i kvantitet utan i kvalitet. LÄS MER
42. Entry mode and institutional conditions to consider when entering a new market : The case of fashion apparel franchising in Germany
Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Literature suggests that franchising as an entry mode for internalisation gains more and more popularity. However, existing literature shows many studies concerning franchising do not focus on industries. LÄS MER
43. Inventariesystem för minskat matsvinn i hushåll : En teknisk designstudie med teoretisk grund i beteendevetenskap
Kandidat-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MIDSammanfattning : Klimatförändringen är en viktigt fråga som kräver insatser inom flera sektorer för att hållbara nivåer på växthusutsläppen ska kunna nås. En av dessa sektorer är livsmedelsindustrin där konsumtionen av livsmedel för en genomsnittlig svensk konsument utgör ca 25 % av de totala utsläppen. LÄS MER
44. Social proof as a promotional persuasion tactic - A quantitative comparative study on the individual and joint effects of scarcity and urgency on consumer behaviour
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : With the emergence of e-commerce, the way consumers are shopping has changed drastically and the competition has increased. In order to stay profitable, retailers have to come up with more innovative and effective ways to attract and convert possible customers. LÄS MER
45. Konsumenters syn på återanvändning av kläder : En jämförelsestudie i Sverige om konsumentbeteende i olika åldrar.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Dagens modekonsumtion har lett till att en stor mängd kläder slängs utan anledning vilket har en mycket stor inverkan på miljön. Modeindustrin har identifierats som en stor bidragande faktor till plastföroreningen i haven och är även ansvarig för 20 procent av det globala vattenspillet och 10 procent av planetens totala koldioxidutsläpp. LÄS MER