Sökning: "consumer shopping behaviour"
Visar resultat 36 - 40 av 111 uppsatser innehållade orden consumer shopping behaviour.
36. Consumers rituals inside shopping malls : A qualitative study on consumers shopping rituals inside Swedish shopping malls
Master-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Beyond simple shopping needs, nowadays consumers are continuously looking for the consumption of new experiences. This contemporary consumer request also unveils inside shopping centers, which as scholars recognize, are shifting functionality towards becoming centers for customer engagement. LÄS MER
37. Faktorer som påverkar olika betalsätt online : En jämförelsestudie mellan faktura, kort och flera alternativ vid handel online.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handels snabba utveckling det senaste årtiondet har öppnat upp nya möjligheter för både företag och konsumenter och det har gjort att betalsätten förändrats. I takt med den tekniska utveckling som skett har även konsumenters intentioner och uppfattningar förändrats och faktorer som användbarhet, användarvänlighet, tillit och risk är starkt kopplat till köpbeteende online. LÄS MER
38. Sustainability communication in clothing stores : exploring the interplay between attitudes, behaviour and the context of in-store apparel shopping
Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : It is acknowledged nowadays that people’s attitudes cannot serve as valid predictors of their behaviour since our growing environmental awareness and concern do not appear to be translated into more conscious consumer behaviour. It is argued that one of the reasons for this discrepancy may be that human behaviour is not determined by motivations alone and the context in which it is performed may substantially affect it. LÄS MER
39. Potentiella framgångsfaktorer för köpcentrum - En kvalitativ studie om framgång
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The purpose of this study is to form propositions about what successfactors are for shopping centers. The study has been conducted through a qualitative study, through interviews with four shopping center owner representatives and 15 mall visitors from four different malls in the greater region of Stockholm, Sweden. LÄS MER
40. Relationsmat, det nya gamla sättet att handla mat : direkta försäljningskanaler för relationsmat samt om REKO-ring relationsmatkonsumenter
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Matskandaler och onödiga tillsatser i maten har påverkat livsmedelskonsumenters förtroende för livsmedelsindustrin samtidigt som en ökad klimatmedvetenhet och kunskap om hur dagens matproduktion påfrestar klimatet har fått konsumenter att ifrågasätta livsmedelskedjan och hur och var maten produceras. Intresset för att handla mer närproducerad mat ökar och det nya begreppet relationsmat som främst anammats av olika REKO-ringar i Sverige är på uppgång och har uppmärksammats av konsumentgrupper som vill gynna den lokala ekonomin, handla ekologiskt, minska matmil och veta mer om ursprunget till sin mat. LÄS MER