Sökning: "cooperation special school - primary school"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden cooperation special school - primary school.
1. Samverkan och insatser inom habilitering och skola riktade till barn med autism : En kvalitativ studie om professionellas erfarenheter av arbetet med barn med autism
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : Specialpedagoger och kuratorer arbetar nära barn med autism inom barnhabiliteringen och grundskolan. Där behöver de yrkesverksamma vara delaktiga i beslut som påverkar den enskildes framtid genom bedömningar och observationer. LÄS MER
2. Individintegrering i praktiken : Tio lärares erfarenheter av att undervisa elever som är mottagna i grundsärskolan men undervisas i grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Abstract The purpose of the study is to contribute knowledge about what teachers consider important inteaching individual-integrated students, students received in special primary school but whoreceive their teaching in primary school. In order to be able to answer the purpose, two questionsare used:1. LÄS MER
3. Överlämning från grundskola till gymnasieskola : -En analys av kommuners organisering av överlämningsprocessen vid byte av skolform
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : När en elev övergår från en skolform till en annan skolform ska den avlämnade skolenheten skyndsamt överlämna den dokumentation som underlättar och gynnar elevens fortsatta lärande. Övergången från grundskolan till gymnasieskolan är komplex som visar på behov avsamarbete, tydliga rutiner och en innehållsrik dokumentation. LÄS MER
4. Lära av varandra : - en kvalitativ studie om samverkan mellan fritidshem i grundskolan och grundsärskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie är att öka kunskapen om samverkan mellan fritidshem i grundskolan och grundsärskolan. De frågeställningar som använts i studien är: Hur uppfattar fritidspersonalen samverkan mellan olika fritidsverksamheter? Samt vilka uppfattningar har fritidspersonalen kring möjligheter och utmaningar med samverkan mellan olika fritidsverksamheter? Den metod som studien baseras på är kvalitativa semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
5. Skolutveckling med kognitionen i fokus : framgångar och utmaningar i att möta elevers olikheter och likheter
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : The purpose of the study is to acquire knowledge and understanding of successful school development, with a focus on students' cognitive abilities. The survey focuses on the implementation of development work and its effects on the organization and students' development. LÄS MER