Sökning: "customer capital"

Visar resultat 16 - 20 av 232 uppsatser innehållade orden customer capital.

  1. 16. Green and Circular Capital Investments in Production Industry

    Master-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Filip Magnusson; [2022]
    Nyckelord :Green design; Capital investment design; Production system design; Circular investments; Grön design; Design kapitalinvesteringar; Design produktionssystem; Cirkulära investeringar;

    Sammanfattning : As the concept of sustainability and environmentalism is growing due to new customer demand and regulations, production industry is facing extreme challenges in rethinking their processes and implement sustainability measures. Several companies are taking reactive measures where changes are made on the shopfloor in form of altered operations. LÄS MER

  2. 17. Att förstå konsekvenserna av hållbarhetsrapportering : En studie om införandet av EU:s förordning om hållbarhetsrelaterade upplysningar SFDR

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Nicole Tholén; [2022]
    Nyckelord :SFDR; sustainability; financial industry; sustainability reporting; data management; regulatory compliance; investment decisions.;

    Sammanfattning : The provision of global bank capital and its governance has undergone dramatic changes in the last two decades. There has been a growing awareness among companies to address the environmental, social and governance issues to contribute to sustainable development. LÄS MER

  3. 18. Reducering av kapitalbindning orsakad av materialflöden : Fallstudie på företaget Kitron AB

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Elin Rejgård; Nikita Chouhan; [2022]
    Nyckelord :Capital tied up; Value stream map; Lean production; Lead time; Kapitalbindning; Värdeflödesanalys; Lean Production; Ledtid;

    Sammanfattning : Arbetet har utförts vid Tekniska Högskolan i Jönköping där en studie har genomförts i samarbete med Kitron AB som är ett elektroniktillverkande företag. Kitron strävar efter att reducera kapitalbindningen för att vara kostnadseffektiva och därmed hålla hög konkurrenskraft. LÄS MER

  4. 19. “Are you Danish enough to be in a beer commercial?” : a selective analysis of representation and national branding in Danish beer advertising, 1980-2020

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Bjarke Røn Knudsen; [2022]
    Nyckelord :national branding; brand culture; cultural citizenship; alcohol; beer; brand loyalty; cultural capital; cultural representation; alibi marketing; print advertising; qualitative content analysis; brand recognition; media authenticity; brand authenticity; media resistance; brand resistance; involuntary reception; jaded knowing; exoticism; commodification; semiotics; Social Sciences;

    Sammanfattning : When brands like Carlsberg or Royal draw upon the national brand of Denmark, they not only run the risk of reception resistance, but also of challenges to their claims of cultural legitimacy from the same consumer public they hope to entice, be it domestic or international. Through qualitative content analysis of a sample comprising mainly of print media collected from domestic sources, the author investigated the representation of and references to Danish cultural citizenship and national branding in a representative selection of beer advertisements from the Carlsberg and Royal Unibrew corporations, dating from 1980-2020. LÄS MER

  5. 20. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER