Sökning: "define marketing research"

Visar resultat 16 - 20 av 77 uppsatser innehållade orden define marketing research.

  1. 16. Klimatfasta: Att avstå för skapelsens skull : En fallstudie av Equmeniakyrkans miljökampanj Klimatfastan

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studier

    Författare :Elin Isaksson; Petronella Grune; [2020]
    Nyckelord :Spiritual Resources; Resource Mobilisation Theory; RMT; Community Based Social Marketing; CBSM; Pro-Environmental Behaviour; PEB; ReligiousEcology; Case study; Christianity; Environment; Church; Andliga resurser; Resursmobiliseringsteorin; Community Based Social Marketing; Miljömedvetenhet; Religiös Ekologi; Fallstudie; Kristendom; Miljö; Kyrka;

    Sammanfattning : Denna studie är en fallstudie av Equmeniakyrkans kampanj Klimatfastan, där de under 40 dagar uppmanade medarbetare och medlemmar att se över sitt klimatavtryck och göra beteendeförändringar utifrån detta. Tidigare forskning visar att religiösa miljöaktioner skiljer sig från sekulära miljöaktioner gällande metoder, fokus och budskap. LÄS MER

  2. 17. Varumärke och image slår igenom bruset i musikbranschen : En kvalitativ studie om hur artister jobbar med sina varumärken på sina sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elisa Amorell; Rebecca Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Brand; Image; Digitalisation; Music industry; Artists; Social media; Marketing; Varumärke; Image; Digitalisering; Musikbransch; Artister; Sociala medier; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har revolutionerat musikindustrin, alla delar av marknaden har utvecklats, marknadsföring är ett av dem. Sociala medier har blivit centrum för marknadsföringen och konsumenten begär mer relaterbara varumärken och image som ett krav för att konsumera produkter. LÄS MER

  3. 18. Att kommunicera hållbarhet inom turism : Hur kommunicerar aktörer inom besöksnäringen hållbarhet i digitala kanaler? Om det inte syns, hur vet vi att det finns?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Titti Seehathao; Helena Levin Gustavsson; [2020]
    Nyckelord :Sustainable tourism; digital channel; marketing; communication; tourism; hospitality; Hållbar turism; digitala kanaler; marknadsföring; kommunikation; turism; besöksnäring;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur aktörer inom besöksnäringen i Värmland arbetar med att kommunicera hållbarhet i digitala kanaler. Vi har valt att använda oss av en kvalitativ metod med socialkonstruktivism och diskursanalys som vetenskaplig inriktning samt ett abduktivt angreppssätt. LÄS MER

  4. 19. Cause-brand alliances in the fashion industry : The challenging road after the alliance is over. A case study on Gina Tricot’s CBA with UNICEF

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dora Filipovic; [2020]
    Nyckelord :Brand equity; Cause-brand Alliance; CBA; sustaining brand equity; Brand alliance;

    Sammanfattning : Purpose:                       The purpose of this study is to identify, define and describe the challenges of sustaining positive brand equity gained as an outcome of Cause-brand alliances. Therefore, this study is conducted from the perspective of companies engaging in Cause-brand alliances, with the aim to provide academic and managerial implications of managing brand equity over time following a Cause-brand alliance. LÄS MER

  5. 20. Brand Activism - the Battle Between Authenticity and Consumer Scepticism

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolina Kubiak; Sam Ouda; [2020]
    Nyckelord :Brand activism; Brand authenticity; Marketing scepticism; Brand trust; Branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Brand Activism - the Battle Between Authenticity and Consumer Scepticism An explorative study on how consumers evaluate authenticity of brands that engage in brand activism Date of the Seminar: 2020-06-04 Course BUSN39 Authors: Karolina Kubiak & Sam Ouda Supervisor: Jon Bertilsson Keywords: Brand activism, Brand authenticity, Marketing scepticism, Brand trust, Branding Thesis purpose: The purpose with the research is to advance our understanding of authenticity in brand activism. Therefore, it aims to explore what consumers think of brand activism and why. LÄS MER