Sökning: "definition av samhälle och individ"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden definition av samhälle och individ.
11. Musikalitet : en grupp danspedagogstudenters uppfattningar av innebörden av begreppet musikalitet
Magister-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Musikalitet är ett begrepp fyllt av spänning. För många är musikalitet något eftersträvansvärt, men att definiera vad musikalitet innebär är mycket svårt, och det finns ingen vedertagen vetenskaplig definition som är allomfattande. LÄS MER
12. Elevassistenters arbete i en utmanande skolmiljö och elever med utvecklingsstörning och autism
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Sammanfattning Britta Kaleta (2014)Elevassistenters arbete i en utmanande skolmiljö och elever med utvecklingsstörning och autism. (Student Assistants work in a challenging school environment and students with learning disabilities and autism). LÄS MER
13. Heteronormativitet – en begreppsanalys : ”Alla är både offer och supportrar av systemet”
Kandidat-uppsats, Hälsa, Aktivitet, Vård (HAV); HälsouniversitetetSammanfattning : Begreppet heteronormativitet användes i litteraturen första gången 1993. Begreppet går att finna i ordböcker och lexikon från 2006, men endast ett par av de moderna ordböckerna och lexikonen har inför begreppet. Idag saknar begreppet en exakt definition. LÄS MER
14. ”Att mobbas är ocoolt” : en studie om barns uppfattningar kring mobbning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : För att bidra till dagens antimobbningsarbete som sker ute på skolor ser vi att barnens perspektiv bör lyftas fram. Vi tar upp olika forskare och deras definition och syn på fenomenet mobbning. Här lyfter vi även fram fyra olika perspektiv som vi använder i vårt analysarbete. LÄS MER
15. Ämnet svenska, till vilken nytta? : En jämförelse mellan gymnasieelevers och gymnasielärares uppfattning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund Trots att dagens läroplan ger möjligheten att individualisera undervisningen, uppstår ändå skillnader mellan lärares och elevers syn på vad ämnet svenska innebär. Ett nyttoperspektiv ger större möjligheter att finna vilka skillnaderna är. LÄS MER