Sökning: "e handel kläder"

Visar resultat 16 - 20 av 84 uppsatser innehållade orden e handel kläder.

  1. 16. Urban design i Postkonsumtionens stad : Utifrån ett sociospatialt och utopiskt perspektiv

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Louise Holmström Nobel; Niki Sandström; [2020]
    Nyckelord :Konsumtion; stadsliv; stadskärna; offentliga rum; urban design; upplevelser; atmosfär; Malmö; Södra Förstadsgatan; Postkonsumtionens stad;

    Sammanfattning : Det här masterarbetet är ett kombinerat vetenskapligt och konstnärligt arbete som ämnar att utforska en möjlig framtid där handeln inte längre har en dominant roll i stadskärnan. Detta framtidsscenario kallas för Postkonsumtionens stad och det är inte bara en fysisk plats, utan också ett sätt att lyfta frågan om framtidens stad till diskussion. LÄS MER

  2. 17. E-handel eller fysisk butik – vad påverkar konsumenternas val? En studie kring konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Sara Löwegren; [2020]
    Nyckelord :pop-up ads; personifierad reklam; sociala medier; e-handel; handel; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna avhandling är att undersöka hur respondenterna från fem strukturerade intervjuer och har förändrat sin syn på konsumentbeteende, som ett resultat av utvecklingen av e-handel, med fokus på detaljhandel och konsumenthandel. Avhandlingen undersöker hur och om den förändrade synen har påverkat e-handeln med kläder och skor. LÄS MER

  3. 18. Kundresor inom e-handel : En eyetrackingstudie kopplad till kundupplevelse under förköp- och köpfaserna

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :David Huang; [2020]
    Nyckelord :customer journey; customer journey map; eye-tracking; Kundresor; kundresekarta; kundupplevelse;

    Sammanfattning : Det finns en begränsad mängd studier inom kundresor och kundupplevelser. Syftet med uppsatsen är att undersöka digitala kundresor med hjälp av eyetracking-experiment. Tio testdeltagare genomförde digitala kundresor med egna definierade mål. För enkelhetens skull valdes studenter som försöksdeltagare. LÄS MER

  4. 19. E-handelsföretags leveranstjänster. - Vilka faktorer värdesätter konsumenter vid val av leveranstjänst

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Sandra Aspen; Ida Servino Nordström; [2020]
    Nyckelord :E-handelsföretag; Fraktkostnad; Konsument; Kund; Leveransföretag; Postombud;

    Sammanfattning : Bakgrunden till studien uppstod ur intresset av att allt fler konsumenter ställer högre krav påderas leveranser vid beställning online. Det utvecklas nya innovativa leveransalternativ där ehandelsföretag i större grad erbjuder kunden möjlighet att själv välja leveransföretag. LÄS MER

  5. 20. Upplevelse av kundservice : En komparativ studie om skärmbaserad- och telefonbaserad kundservice

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Blerina Asllani; Hovsep Louis Hazko; [2020]
    Nyckelord :Customer service; Screen-based; Phone-based; Customer experience; Customer service options; Questions and answers; Phone; e-Mail and Chat; Kundservice; Telefonbaserad; Skärmbaserad; Kundupplevelse; Kundservice alternativ; Vanliga frågor och svar; Telefon; E-mail; Chatt;

    Sammanfattning : Due to the increasing online commerce in Sweden there are more and more companies who are focusing on their online business and more and more customer are buying clothes online. This means that there has been a transition from the physical store form to the online commerce. LÄS MER