Sökning: "e handel kläder"
Visar resultat 16 - 20 av 84 uppsatser innehållade orden e handel kläder.
16. Urban design i Postkonsumtionens stad : Utifrån ett sociospatialt och utopiskt perspektiv
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Det här masterarbetet är ett kombinerat vetenskapligt och konstnärligt arbete som ämnar att utforska en möjlig framtid där handeln inte längre har en dominant roll i stadskärnan. Detta framtidsscenario kallas för Postkonsumtionens stad och det är inte bara en fysisk plats, utan också ett sätt att lyfta frågan om framtidens stad till diskussion. LÄS MER
17. E-handel eller fysisk butik – vad påverkar konsumenternas val? En studie kring konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Syftet med denna avhandling är att undersöka hur respondenterna från fem strukturerade intervjuer och har förändrat sin syn på konsumentbeteende, som ett resultat av utvecklingen av e-handel, med fokus på detaljhandel och konsumenthandel. Avhandlingen undersöker hur och om den förändrade synen har påverkat e-handeln med kläder och skor. LÄS MER
18. Kundresor inom e-handel : En eyetrackingstudie kopplad till kundupplevelse under förköp- och köpfaserna
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Det finns en begränsad mängd studier inom kundresor och kundupplevelser. Syftet med uppsatsen är att undersöka digitala kundresor med hjälp av eyetracking-experiment. Tio testdeltagare genomförde digitala kundresor med egna definierade mål. För enkelhetens skull valdes studenter som försöksdeltagare. LÄS MER
19. E-handelsföretags leveranstjänster. - Vilka faktorer värdesätter konsumenter vid val av leveranstjänst
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Bakgrunden till studien uppstod ur intresset av att allt fler konsumenter ställer högre krav påderas leveranser vid beställning online. Det utvecklas nya innovativa leveransalternativ där ehandelsföretag i större grad erbjuder kunden möjlighet att själv välja leveransföretag. LÄS MER
20. Upplevelse av kundservice : En komparativ studie om skärmbaserad- och telefonbaserad kundservice
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Due to the increasing online commerce in Sweden there are more and more companies who are focusing on their online business and more and more customer are buying clothes online. This means that there has been a transition from the physical store form to the online commerce. LÄS MER