Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Nätfiske – Ett säkerhetshot mot äldre i Sverige

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Karim Bodair; Felicia Fagerström; [2021]
    Nyckelord :Phishing; Phishingattacks; Phishing awareness; Social engineering; Nätfiske; Nätfiskeattacker; Nätfiske medvetenhet; Social manipulation;

    Sammanfattning : Nätfiske har blivit ett allt vanligare tillvägagångssätt för bedragare som vill komma åt individers känsliga information. Särskilt nätfiske riktat mot äldre individer har ökat på senare tid och klassificeras som ett av de vanligaste brotten. LÄS MER

  2. 2. En rapport om hur svenska kommuner och regioner strategiskt arbetar mot målen i Agenda 2030 och hur detta arbete framgångsrikt implementeras i verksamheten

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Jasmine Rosenberg; Peter Lorentzon; [2021]
    Nyckelord :Sustainable development goals; quality managament; engaged leadership; organisation culture; offensive quality development; 2030 Agenda in municipial organizations; Hållbar utveckling; kvalitetsledning; engagerat ledarskap; organisationskultur; offensiv kvalitetsutveckling; Agenda 2030; kommuner och regioner;

    Sammanfattning : Agenda 2030 är en global utvecklingsagenda för att utrota fattigdom, skapa fredliga och trygga samhällen samt stoppa klimatförändringar. Världen står för många utmaningar när det gäller vårt klimat och hur snabbt vi förbrukar jordens resurser. LÄS MER

  3. 3. Audiovisuella sensationer i den digitala tidsåldern : En kvalitativ studie om hur artister använder audiovisuell media i sin kommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johan Björkgren; [2021]
    Nyckelord :Sensory Marketing; sensory interplay; congruency; consumer experience; brand identity; artist; music; social media; audio-visual media; communication; Sinnesmarknadsföring; sinnens samspel; kongruens; konsumentupplevelse; varumärkesidentitet; artist; musik; sociala medier; audiovisuell media; kommunikation;

    Sammanfattning : En kombination av ljud och bild, audiovisuell media, har under en längre tidsperiod varit ett sätt att skapa uppmärksamhet kring en artist. Den teknologiska utvecklingen har förbättrat de audiovisuella verktygen och gjort de mer tillgängliga. LÄS MER

  4. 4. Value co-creation through interaction : The how’s and why’s of B2B e-commerce

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Jonathan Andrén; Daniel Sjöberg; [2020]
    Nyckelord :value creation; value co-creation; B2B e-commerce; interaction; värdeskapande; värdesamskapande; B2B e-handel; interaktion;

    Sammanfattning : Today, manufacturing firms have started using e-commerce to sell their products and services online. The adoption of e-commerce has made it possible to move the interaction that has traditionally been made between a salesperson and customer through telephone or e-mail, towards making transactions online. LÄS MER

  5. 5. “Getting the agencies together”: A qualitative study of the professionals’ perceptions of collaboration in prevention of juvenile criminality

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Olena Zhuchyna; [2016-10-03]
    Nyckelord :interagency collaboration; juvenile criminality; delinquency; crime prevention; SSPF; ICC;

    Sammanfattning : Interagency collaboration is increasingly recognized as an effective approach in prevention of crimes among young population. Sweden along with Denmark and Norway was among the pioneers in introducing the platform for information exchange between social services, schools, police and the recreational centers for youth, those agencies having the primary contact with young people. LÄS MER