Sökning: "audio-visual media"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden audio-visual media.

  1. 1. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Valeriia Babkina; [2023]
    Nyckelord :gender stereotyping; gender representation; advertising; marketing; feminist media analysis; gender equality; social sustainability; könsstereotyper; könsrepresentation; reklam; marknadsföring; feministisk medieanalys; könsjämlikhet; social hållbarhet;

    Sammanfattning : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. LÄS MER

  2. 2. Trendig aktivism : En multimodal kritisk diskursanalys av Balenciagas marknadsföring av kollektionen Winter 22

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Felicia Blom; [2023]
    Nyckelord :Balenciaga; Winter 22; ideology; fashion; politics; luxury brand; climate change; war in Ukraine; celebrities; brand positioning;

    Sammanfattning : Balenciaga was one of the most influential fashion brands of 2022. Due to the attention the brand gets in traditional and social media, and their tendency to address political issues during their fashion shows, I consider it relevant to analyse what the brand communicates ideologically. LÄS MER

  3. 3. Att inte backa in i framtiden : En kvalitativ intervjustudie av audiovisuella mediers roll och funktion vid svenska folkbibliotek

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Emil Fältman; [2023]
    Nyckelord :Library; public library; audio-visual media; film; streaming; digitalization; S. R. Ranganathan; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Beginning in the late 20th century, public libraries in Sweden have been offering its patrons the opportunity to check out films just as they would books. Taking place over the last decade, however, the methods by which we predominantly consume films have gone through major changes – mainly caused by our increased digital presence and, more importantly, the extensive development of popular streaming services. LÄS MER

  4. 4. How to Improve Instagram Reels Engagement? An empirical investigation of content strategies

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Atika Rusy Kuncoro; [2022]
    Nyckelord :Instagram Reels; engagement; digital rhetoric; persuasive; social media; environmental organization; Social Sciences;

    Sammanfattning : Introduced in August 2020, Instagram Reels have been used as a new alternative to elevate popularity by leveraging broader viewers while ignoring the audience's status as followers. This could have a massive contribution for creators in engaging the public by infusing messages through Reels content. LÄS MER

  5. 5. The Exposed Gender : The representation of trans gender in Czech media 2017-2020, a corpus-based discourse analysis

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Slaviska språk

    Författare :Jonas Thál; [2022]
    Nyckelord :Corpus; discourse; gender; transgender; Czech; media; Facebook; news; sentiment analysis; representation; hate speech; quantitative analysis; Korpuslingvistik; diskursanalys; genus; transgender; tjeckiska; media; Facebook; sentimentanalys; representation; hatspråk; kvantitativ analys;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore the representation of transgender individuals in online Czech discourses. The study utilizes corpus linguistics to analyze news media and Facebook in order to understand the attitudes towards transgender individuals in these discourses. LÄS MER