Sökning: "visuell studie"
Visar resultat 1 - 5 av 866 uppsatser innehållade orden visuell studie.
1. "DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to fit society's new expectations and standards. This has led to a shift in focus – from directly selling a product to now selling a brand. LÄS MER
2. Hur personer med alkoholberoende upplever sin egen betydelse i sitt sociala sammanhang. En klinisk kvantitativ studie
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Överdriven alkoholkonsumtion kan resultera i en sämre hälsa, såväl fysisk, psykisk som social. Vi vill i detta arbete undersöka hur personer med alkoholberoende upplever sin egen betydelse i sitt sociala sammanhang beroende på civilstånd, ålder, sociala kontakter och kön. LÄS MER
3. Color and wing size: identifying targets of sexual selection in Drosophila melanogaster
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This study explores the relationship between wing size, coloration, and reproductivesuccess in Drosophila melanogaster, fruit flies. Sexual selection, a key aspect ofevolutionary biology, often involves visual signaling as a means of displaying geneticinformation. LÄS MER
4. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER
5. Design och Utveckling Av Gränssnitt för SkiSelector
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur visuell representation av en produkt kan förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap. Detta involverar tre frågeställningar: Vilka problem finns det med nuvarande visualisering för okunniga? Hur kan visualisering användas för att öka användarens förståelse av skidan? Hur kan visuell representation av en produkt förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap? Studien har genomförts med användning av design reviews på användare (skidförsäljare) och företaget Elpex som tillverkar verktyget. LÄS MER