Avancerad sökning
Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Factors Influencing Consumers’ Purchase Intention of Co-branded Products with Eco-labels
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Purpose The purpose of this study is to explore the factors that influence consumers’ purchase intention of co-branded products with eco-labels in the clothing industry and to what extent these factors affect consumers’ purchase intention. The study fills in a research gap by also investigating the result of the co-branding on the purchase intentions of the consumers. LÄS MER
2. Värdering av ekologisk gradering - Super(eko)logiskt? : En mätning av styrkan i varumärkets miljömärkning - ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Då det ur ett konsumentperspektiv finns ett stort intresse för att kombinera olika miljöperspektiv i en enhetlig märkning samtidigt som forskning visar att en kombination av olika märkningar genererar en ökad betalningsvilja, åsyftar denna studie att undersöka hur dessa två respektive typer av märkningssätt påverkar konsumentens preferenser av varumärket samt hur dessa preferenser skiljer sig åt. Föreliggande studie testar dessutom huruvida Simonsons (1989) teori om kompromisseffekter är applikabel för att öka konsumenters preferenser för ekologiska produkter när ett superekologiskt alternativ tillförs ett valset med ett konventionellt och ett ekologiskt alternativ. LÄS MER
3. Environmental CSR-initiatives influence on Brand Equity : a Case of Eco-Labeling
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : The purpose of this study was to investigate whether environmental eco-labeling CSR-initiatives have an impact on brand equity. Specifically, if Swan eco-labeling on Ariel’s detergents have an impact on Ariel´s brand equity from a consumer’s perspective. LÄS MER