Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Personifierad politisk kommunikation i det offentliga rummet : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys av Moderaternas valaffischer under tre partiledarperioder mellan åren 2002–2022

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emelie Wikander; [2022]
    Nyckelord :political communication; personalization; professionalization; The Moderate Party; election posters; politisk kommunikation; personifiering; professionalisering; Moderaterna; valaffischer;

    Sammanfattning : The aim of this study is to measure the degree of personalization in the election posters of the Swedish parliament party The Moderates between the years 2002-2022. The years are divided into three different time periods for the ruling party leaders. LÄS MER

  2. 2. Tolv år av professionalisering : En kvalitativ studie av Sverigedemokraternas professionalisering av valaffischer.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Anna Dahlberg; Elsa Forslund; [2019]
    Nyckelord :Campaign poster; political communication; professionalization; Sverigedemokraterna; Election campaigns; Valaffisch; politisk kommunikation; professionalisering; Sverigedemokraterna; valkampanj;

    Sammanfattning : Valaffischer är ett gammalt traditionellt medium för politiska partier att nå ut med sin kommunikation med. Men trots de nya tillvägagångssätten att nå ut med sin kommunikation tack vare digitaliseringen, är valaffischer fortfarande ett aktuellt medium trots att de har använts under så pass lång tid. LÄS MER

  3. 3. Tolv år av professionalisering : En kvalitativ studie av Sverigedemokraternas professionalisering av valaffischer.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Anna Dahlberg; Elsa Forslund; [2019]
    Nyckelord :Campaign poster; political communication; professionalization; Sverigedemokraterna; Election campaigns; Valaffisch; politisk kommunikation; professionalisering; Sverigedemokraterna; valkampanj;

    Sammanfattning : Valaffischer är ett gammalt traditionellt medium för politiska partier att nå ut med sin kommunikation med. Men trots de nya tillvägagångssätten att nå ut med sin kommunikation tack vare digitaliseringen, är valaffischer fortfarande ett aktuellt medium trots att de har använts under så pass lång tid. LÄS MER

  4. 4. På spaning efter den ideologi som flytt : En bildanalys med semiotisk utgångspunkt på valaffischer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emina Serbic; Victoria Tilly; [2016]
    Nyckelord :visual communication; political communication; election poster; parliamentary election 2014; image analysis; semiotics; rhetoric; the death of ideology; ideology; politics; visuell kommunikation; politisk kommunikation; valaffisch; riksdagsval 2014; bildanalys; semiotik; retorik; ideologiernas död; ideologi; politik;

    Sammanfattning : Ämne: Valaffischer som en del av politisk kommunikation och teorin kring ideologins död. Syfte: Syftet är att fastslå graden av politisk ideologi och/eller överideologi som är närvarande i riksdagspartiernas valaffischer inför riksdagsvalet 2014. LÄS MER

  5. 5. En valaffisch säger mer än tusen politiker : En kvalitativ innehållsanalys av Sverigedemokraternas och Feministiskt Initiativs valaffischer i valet till Sveriges riksdag 2014

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för historie-, turism- och medievetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Karl Södrén; [2015]
    Nyckelord :Election posters; Sverigedemokraterna; Feministiskt Initiativ; Swedens general election 2014; quality content analysis; Valaffischer; Sverigedemokraterna; Feministiskt Initiativ; Sveriges riksdagsval 2014; Kvalitativ innehållsanalys;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to compare the content and political message in the election posters of the political parties Sverigedemokraterna and Feministiskt Initiativ. This is achieved through a qualitative content analysis combined with text and rhetorical analysis as well as semiotics. LÄS MER