Sökning: "energy drinks"

Visar resultat 26 - 30 av 33 uppsatser innehållade orden energy drinks.

  1. 26. “A toxic environment: Making the unhealthy choice easier” : Upplevelser av hur miljöstimuli påverkar ätbeteenden

    Master-uppsats, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Ulrika Sandahl; [2011]
    Nyckelord :Toxic environment; eating behaviour; overweight; obesity; experience and content analysis; Toxisk miljö; ätbeteende; övervikt; fetma; upplevelser och innehållsanalys;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fetma är ett folkhälsoproblem som fortsätter att eskalera världen över. En betydande orsak till detta är den så kallade toxiska miljön vilken medför att människor ständigt exponeras för energität mat och dryck, vilket kan påverka ätbeteendet. LÄS MER

  2. 27. Junk food, soft drinks and sweets - assessing the marketing effects on 3-13 year old children in India

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Leilei Meng Xin Tong; Peter Jakobsson Ueda; [2011]
    Nyckelord :food marketing; children; India;

    Sammanfattning : Background: In the light of the ongoing epidemic of childhood obesity and chronic diseases globally, marketing of energy dense foods and drinks towards children has been recognized as an important health risk. The aim of this study was to examine the effects and extent of exposure to marketing of such diets among 3 to 13 year old Indian children from different socioeconomic backgrounds. LÄS MER

  3. 28. “Changing consumer’s attitude of energy drinks in Thailandmarket”-A case study of Thai consumer behavior toward energy drinks-Master Thesis in Business Studies

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Suratssawadee Kuptanon; Thanathorn Pichittachakul; [2011]
    Nyckelord :energy drinks;

    Sammanfattning : Date: 2011-05-25 Program: MIMA-International Marketing Course name: Master Thesis (EFO705) Title: Changing consumer’s attitude of energy drinks in Thailand market. Acase study of Thai consumer behavior toward energy drinks. LÄS MER

  4. 29. Sjuksköterskans förmåga att uppmärksamma och åtgärda malnutrition hos äldre

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Elisabet Andersson; Helena Jönsson; [2011]
    Nyckelord :Elderly; Home Health Care; Knowledge; Malnutrition; Nurse; Nutrition; Hemsjukvård; Kunskap; Malnutrition; Nutrition; Sjuksköterska; Äldre;

    Sammanfattning : Det är sjuksköterskans ansvarsområde att uppmärksamma, förebygga och behandla malnutrition. Ädelreformen, där ansvaret för äldre vårdtagare har flyttats från landstingsnivå till kommunnivå, har bland annat inneburit att tillgången till sjuksköterskor i hemsjukvården är liten i förhållande till antal vårdtagare. LÄS MER

  5. 30. Varumärkeskommunikation för marknadsledare : En studie av Red Bull's varumärkeskommunikationoch image

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Lena Wallin; Maria Gahm; Armend Muqkurtaj; [2010]
    Nyckelord :Brand; Communication; Red Bull; Image; Consumer attitudes; varumärke; kommunikation; Red Bull; image; konsumentattityd;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to through brand communication and Red Bull’simage examine how they position themselves as leaders on the Swedish energydrink market. We chose relevant theories within buzz marketing, word ofmouth, sampling and events. LÄS MER