Sökning: "energy drinks"
Visar resultat 26 - 30 av 33 uppsatser innehållade orden energy drinks.
26. “A toxic environment: Making the unhealthy choice easier” : Upplevelser av hur miljöstimuli påverkar ätbeteenden
Master-uppsats, Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Fetma är ett folkhälsoproblem som fortsätter att eskalera världen över. En betydande orsak till detta är den så kallade toxiska miljön vilken medför att människor ständigt exponeras för energität mat och dryck, vilket kan påverka ätbeteendet. LÄS MER
27. Junk food, soft drinks and sweets - assessing the marketing effects on 3-13 year old children in India
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Background: In the light of the ongoing epidemic of childhood obesity and chronic diseases globally, marketing of energy dense foods and drinks towards children has been recognized as an important health risk. The aim of this study was to examine the effects and extent of exposure to marketing of such diets among 3 to 13 year old Indian children from different socioeconomic backgrounds. LÄS MER
28. “Changing consumer’s attitude of energy drinks in Thailandmarket”-A case study of Thai consumer behavior toward energy drinks-Master Thesis in Business Studies
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Date: 2011-05-25 Program: MIMA-International Marketing Course name: Master Thesis (EFO705) Title: Changing consumer’s attitude of energy drinks in Thailand market. Acase study of Thai consumer behavior toward energy drinks. LÄS MER
29. Sjuksköterskans förmåga att uppmärksamma och åtgärda malnutrition hos äldre
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Det är sjuksköterskans ansvarsområde att uppmärksamma, förebygga och behandla malnutrition. Ädelreformen, där ansvaret för äldre vårdtagare har flyttats från landstingsnivå till kommunnivå, har bland annat inneburit att tillgången till sjuksköterskor i hemsjukvården är liten i förhållande till antal vårdtagare. LÄS MER
30. Varumärkeskommunikation för marknadsledare : En studie av Red Bull's varumärkeskommunikationoch image
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : The purpose of this thesis is to through brand communication and Red Bull’simage examine how they position themselves as leaders on the Swedish energydrink market. We chose relevant theories within buzz marketing, word ofmouth, sampling and events. LÄS MER