Sökning: "enkäter c uppsats"

Visar resultat 11 - 15 av 49 uppsatser innehållade orden enkäter c uppsats.

  1. 11. Att motivera och motiveras : En studie om vilka faktorer som chefer tror motiverar sina anställda samt vilka faktorer som de anställda upplever som motiverande.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Charlotta Taberman; Elin Hultgren; [2014]
    Nyckelord :Chefer; anställda; motivation och Herzberg;

    Sammanfattning : Titel: Att motivera och motiveras Nivå: C- uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Charlotta Taberman & Elin Hultgren Handledare: Jon Aarum Andersen Datum: 2014-01-13 Problem: Problemet är om det chefer anser motiverar de anställda uppfattas som motiverande för de anställda. Detta problem påverkar chefskap och företag. LÄS MER

  2. 12. Employer branding : En studie av “The Employer Brand Mix”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hannan Mohammed Serag; [2014]
    Nyckelord :Employer Brand; arbetsgivarvarumärke; image; organisationskultur;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Employer Branding: En studie av “The Employer Brand Mix” Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Hannan Mohammed Serag Handledare: Jens Eklinder Frick & Jonas Molin Datum: 2014 Bakgrund & syfte: Allt fler företag konkurrerar med varandra för att attrahera och behålla rätt personal. Det resulterar i att företag börja rikta sitt fokus på sina nuvarande och potentiella medarbetare. LÄS MER

  3. 13. Hur marknadsorienterar sig kommersiella fastighetsföretag?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sara Olsson; Matilda Freij; [2013]
    Nyckelord :Marknadsorientering; fastighetsföretag; vakans; kundorientering; kundvärde;

    Sammanfattning : Titel: Hur marknadsorienterar sig kommersiella fastighetsföretag? Ämne/Kurs: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Matilda Freij och Sara Olsson Handledare: Agneta Sundström Inledning: Fastighetsföretag som arbetar med att hyra ut kontorslokaler möter ofta problem med vakanser. Detta innebär att hantera tomma och outhyrda lokaler. LÄS MER

  4. 14. Inre och yttre motivation : En studie om vilka faktorer som motiverar unga medarbetare mest i fyra detaljhandelsföretag

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Joel Lawrence Tribble; Abdi Fatah Jimaale; [2013]
    Nyckelord :Retail; business; motivation; incentives; young employees; intrinsic motivation; extrinsic motivation; reward; reward systems; Detaljhandel; företag; motivation; incitament; unga medarbetare; inre motivation; yttre motivation; belöning; belöningssystem;

    Sammanfattning : Titel: Inre och yttre motivation – En studie om vilka faktorer som motiverar unga medarbetare mest i fyra detaljhandelsföretag Nivå: C- uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Joel Lawrence Tribble & Abdi Fatah Jimaale Handledare: Lars Ekstrand Datum: 2013 – Juni Syfte: Syftet med undersökningen är att, med hänsyn till incitamenten som tillämpas i detaljhandelsföretag, studera huruvida det är inre eller yttre motivationsfaktorer som har störst positiv påverkan på unga medarbetares motivation. Våra forskningsfrågor är: Är det inre eller yttre motivationsfaktorer som har störst positiv påverkan på unga medarbetares motivation? Vilka incitament tillämpar företag för att motivera sina medarbetare att utföra önskade prestationer? Metod: Vi har gjort fallstudier på fyra branschledande detaljhandelsföretag, där vi utförde fyra kvalitativa intervjuer med företagens respektive chefer. LÄS MER

  5. 15. Ungdomars världsbild och värdekartor

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskap

    Författare :Sophia Pettersson; Rebecca Mårtensson; [2013]
    Nyckelord :ungdomar; världsbild; värdekartor; kultur; natur; religion;

    Sammanfattning : Uppsatsen Ungdomars världsbild och värdekartor är en C-uppsats som utförts för att få en uppfattning om ungdomars världsbild och värdekartor i dagens pluralistiska och sekulariserade samhälle. Syftet var att få en uppfattning om vad ungdomar anser vara värdefullt i sina liv, då vår uppfattning var att religionen tappat betydelse för ungdomar idag. LÄS MER