Sökning: "enkäter och frågeformulär"
Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden enkäter och frågeformulär.
1. Motivationsklimat, upplevd förmåga, målorientering och nivå av tillfredsställelse hos RIG-elever : En kvantitativ studie på två basket riksidrottsgymnasium (RIG)
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilken typ av prestationsmål och motivationsklimat RIG-elever identifierar. Vidare ämnar studien undersöka samband mellan prestationsmål, motivationsklimat och upplevd förmåga samt samband mellan prestationsmål, motivationsklimat och tillfredsställelse hos RIG-elever. LÄS MER
2. THE SWEDISH VERSION OF THE BACK PAIN ATTITUDES QUESTIONNAIRE Cross-cultural adaptation and validation
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund: Psykosociala faktorer kan kopplas till smärta och aktivitetsbegränsningar vid ländryggssmärta. Riktlinjer av hög kvalitet rekommenderar att förekomsten av ohjälpsamma uppfattningar bör bedömas. Back Pain Attitudes Questionnaire (Back PAQ) är ett instrument utvecklat för att bedöma uppfattningar om ryggen. LÄS MER
3. Högpresterande arbetssystem (HPWS) : En kartläggning av individuell målsättning, prestationsstyrningsamt välmående på arbetsplatsen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: High Performance Work Systems (HPWS), kan definieras som ett system av HR praktiker med intention att skapa en miljö som ger de anställda mer ansvar och skapa större organisationsengagemang. Anställda ses och behandlas som värdefulla tillgångar. LÄS MER
4. Intention och Inflytande: En kvantitativ studie om faktorer för effektiva, ekologiska annonser inom varumärkeskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka faktorer utifrån teorin om planerat beteende som bäst förutspår konsumenters intention att handla symboliska ekologiska livsmedel, samt i vilken utsträckning inflytande kan påverka konsumenters attityder gentemot dessa produkter. Det är alltså relationen mellan intention att köpa ekologiska livsmedel och faktorerna attityd, social norm och upplevd beteendekontroll som studeras samt vilka inflytelserika faktorer som leder till positiva intentioner att köpa produkten i fråga som observeras i studien. LÄS MER
5. Digitalisering i förskolan : Förskollärarnas arbetssätt med digitala verktyg
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Digitaliseringen i samhället har ökat markant under kort eftersom digitaliseringen har tagit en stor plats i det moderna samhället, vilket gör det relevant för oss att undersöka hur arbetet med digitala verktyg används i nuläget. I tidigare forskning betonar de att förskollärare inte har tillräckligt med kompetens av användandet av digitala verktyg. LÄS MER