Sökning: "envisionment"

Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade ordet envisionment.

  1. 21. ”Man kan inte läsa bara för att man kan tala” : En studie om årskurs ett-elevers föreställningar om läsning och bokval

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Victoria Olsson; [2015]
    Nyckelord :Pupils; book selection; reading aloud; self-reading; reading skills; reading; school; children’s literature; picture book; literary envisionment; book talk.; Elever; bokval; högläsning; egenläsning; läsinlärning; läsning; skola; barnlitteratur; bilderbok; föreställningsvärld; boksamtal;

    Sammanfattning : The aim of the study is to investigate what pupils in grade 1 think about reading aloud, reading alone, the selection of books, and the significance of reading. A subsidiary aimwas to examine the relation between the pupils’ experiences of reading in the home andtheir ability to discuss a text they have read. LÄS MER

  2. 22. Högläsning : En studie om hur barn påverkas av högläsning

    L3-uppsats, Högskolan i Jönköping/Läs & skriv

    Författare :Erica Svensson; [2015]
    Nyckelord :read-aloud; envisionment; Högläsning; föreställningsvärldar; samtal;

    Sammanfattning : Högläsning i skolan anses generellt som utfyllnad av tid och avslappning för barnen. Hemma får barnen för det mesta höra någon läsa högt under god-natt-sagan innan läggdags. Arbetets syfte är därför att undersöka hur hemmets och skolans högläsning påverkar barns läsförståelse. LÄS MER

  3. 23. "Women's best beautiful" will never be good enough : En retorisk och semiotisk analys av fyra reklamfilmer för skönhetsprodukter.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Saskia Sundell; [2015]
    Nyckelord :reklam; kommunikation; femininitet; skönhet; ideal; retorik; semiotik; genus; receptionsteori;

    Sammanfattning : Title: Women's best beautiful will never be good enough: a rethoric and semiotic analysis of four advertisements for beauty products. Because of the medias central role in peoples lives in the modern society we today live in, they have become a reference in peoples processes of making sence of their subsistences and environments. LÄS MER

  4. 24. Vi och de andra : - hur hanterar två lärare och en skolbibliotekarie inslag i skönlitteratur som kan uppfattas som problematiska ur etnicitetsperspektiv?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Malin Hermansson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract  When pupils in school are to meet literature from different parts of the world and from different periods, there can be material included in the teaching which can be found problematic, for example, values that we cannot agree with today. The aim of this study was to find out how teachers handle material with problematic features as regards selection, values, and teaching method. LÄS MER

  5. 25. Supplementing Narratives: A Pedagogical and Norm-Critical Discussion of How To Teach James Baldwin’s Giovanni’s Room in the EFL Classroom

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Niklas Johansson; [2014-01-15]
    Nyckelord :literature; norms; power; sexuality; Giovanni s Room; norm critical pedagogy; teaching;

    Sammanfattning : The aim with this essay is to examine the implications of norm-critical pedagogy in language education. The novel "Giovanni’s Room" by James Baldwin is used as an example of how supplementing narratives, both in the sense of adding ‘othered’ stories but also reading in challenging ways, can be suitable for this aim. LÄS MER