Sökning: "etiska incitament"

Visar resultat 6 - 10 av 28 uppsatser innehållade orden etiska incitament.

  1. 6. Ser vi skogen för alla träd? : - En kritisk diskursanalys av två kampanjer för den svenska skogen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Felicia Gränd; [2017]
    Nyckelord :Svenska skogen; LRF Skogsägarna; Greenpeace; informationskampanj; miljöetik; kritisk diskursanalys; strategisk kommunikation; organisationers identitet; hållbar utveckling; framing theory;

    Sammanfattning : I mars 2017 lanserade Lantbrukarnas Riksförbund (LRF) kampanjen: Svenska skogen – här växer framtiden och strax därefter lanserade Greenpeace Sverige en motkampanj under fanan: Svenska ”skogen” – här avverkas framtiden där man hårt kritiserade LRF Skogsägarna för felaktiga påståenden om den Svenska skogens tillstånd. Undersökningsområdet utgjordes av de båda kampanjernas förhållningssätt till miljöetik i strategisk kommunikation. LÄS MER

  2. 7. Miljövän eller bara trendmedveten? : En studie om incitamenten för hållbar klädkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Månsson; Ronja Tellinger Lehnberg; [2017]
    Nyckelord :consumer behaviour; sustainable consumption; sustainable consumer; attitude; social class; motivation and values; konsumentbeteende; hållbar konsumtion; hållbar konsument; attityd; klass; motivation och värderingar;

    Sammanfattning : The clothing industry has for long been associated to sustainability, especially concerning the environment and ethical issues. Sweden has several times been distinguished as a country with great sustainable development yet Swedish consumers consume beyond their resources. LÄS MER

  3. 8. Låter du dig påverkas? : En kvantitativ studie om negativ elektronisk word of mouth och dess påverkan på bokningsintentionen av hotell

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Tove Forsman; Lovisa Levréus; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen har förändrat hur vi letar efter information, inspireras och kommunicerar med varandra. Fenomenet Word-of-Mouth (WOM) har även den fått en ny betydelse och slagkraft i och med den teknologiska utvecklingen. LÄS MER

  4. 9. Självkörande fordon : och hur de kan komma att påverka vägtransporter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mikael Pesonen; [2017]
    Nyckelord :Självkörande fordon; Transport; Infrastruktur; Deep Learning; AI;

    Sammanfattning : Denna studie har utförts genom att granska relevant teoretiskt material som funnits tillgängligt fram till början av andra kvartalet år 2017. Det teoretiska materialet har prövats mot experter på området i form av intervjuer och slutligen har det gemensamma materialet av teori och empiri tolkats av författaren som också förmedlar sina egna tankar kring självkörande fordon. LÄS MER

  5. 10. Motivation och incitament för Generation Y : Hur ska man få den nya generationen att stanna? En fallstudie i HSB Stockholm Förvaltning

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Oscar Mörke; [2017]
    Nyckelord :Motivation; incentive; organization; leadership; property management; Generation Y; HSB; Motivation; incitament; organisation; ledarskap; fastighetsförvaltning; Generation Y; HSB;

    Sammanfattning : Tidigare studier inom generationsväxlingar menar på att det finns skillnader mellan generationers värderingar och vad de prioriterar. En viktig faktor av det hela är att se till vad Generation Y blir motiverade av och hur HSB Stockholm Förvaltning bör arbeta med hur det ska få denna generation att stanna inom företaget. LÄS MER