Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. Design av ärendehanteringssystem för skilda målgrupper

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Elin Sakurai; Maria Jernsax; [2019]
    Nyckelord :användarcentrerad process; ärendebaserad verksamhet; användbarhetsutvärdering; användarupplevelse UX ; visualisering; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : När man skapar en produkt är det inte ovanligt att olika målgrupper ska använda produkten. Detta medför att målgrupperna kommer att ha olika erfarenheter, och därmed riskera att skapa olika konceptuella modeller av produkten. LÄS MER

  2. 22. What’s up AI?! : En undersökning kring människoliknande beteende hos chatbotar och dess påverkan på användarupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Nina Svenningsson; [2019]
    Nyckelord :Chatbot; AI; User experience; Uncanny valley; Humanness; UX-design; Conversation design; Chatbot; AI; Användarupplevelse; Uncanny valley; Kusliga dalen; Människolikhet; UX-design; Konversationsdesign;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) sprider sig genom samhället och används mer och mer inom flera olika områden. Chatbotar är en populär form av social AI som använder sig av naturligt språk för att kommunicera med användare. Det finns olika åsikter kring huruvida en chatbot ska prata och bete sig människolikt eller inte. LÄS MER

  3. 23. Utveckling av ett onlinebokningssystem för besöksnäringen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för bygg- energi- och miljöteknik

    Författare :Adam Jägerstedt; [2018]
    Nyckelord :UX-design; interaktionsdesign; tjänstedesign; nudging; användargränssnitt; bokningssystem;

    Sammanfattning : De digitala tjänsterna växter och tar allt mer plats i vår vardag, näst intill 100 procent av den svenska befolkningen besöker internet och många av dem gör det via mobiltelefonen. Samhällsutvecklingen blir således att tjänster som tidigare ägt rum i det fysiska förflyttas till det digitala. LÄS MER

  4. 24. Utveckla hantering och distribution av internutbildningar genom digitalisering : Ur ett tjänstedesignperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Design och formgivning

    Författare :Svante Nystrand; [2017]
    Nyckelord :tjänstedesign; service design; kundresa; koncept; internutbildning; utbildning; utbildningsportal; finans;

    Sammanfattning : Shaya Solutions AB verksamma inom IT-säkerhet, webbutveckling och digitalt strategiarbete ska ta fram ett digitalt system för hantering av internutbildningar med tillhörande verifikationsfunktion till finans-, kredit- och försäkringsbranschen. Målet är att underlätta hanteringen av internutbildningar och genom verifikationsfunktionen säkerställa att informationen når fram till de anställda. LÄS MER

  5. 25. Designriktlinjer för förstärkt verklighet i kontextkänsliga mobilapplikationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Vasiliki Karponi; [2017]
    Nyckelord :augmented reality; user experience; context-awareness; mobile applications; förstärkt verklighet; användarupplevelse; kontextmedvetenhet; mobilapplikationer;

    Sammanfattning : Förstärkt verklighet eller Augmented Reality (AR) är idag en av de viktigaste riktningarna inom informationsteknologiområdet (IT). AR-tekniken har redan använts inom områden såsom underhållning, konstruktion, medicinsk behandling, utbildning och är tillgänglig i flera olika enheter som till exempel mobiltelefoner, surfplattor, etcetera. LÄS MER