Sökning: "färgval"

Visar resultat 16 - 20 av 66 uppsatser innehållade ordet färgval.

  1. 16. Hur påverkar färgassociationer konsumenters köpbeteende vid val av produkter i livsmedelsbranschen? : En kvalitativ studie om vikten av färgval inom marknadsföring och dess påverkan på konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Andjela Djordjevic; Palig Mahdessian; [2021]
    Nyckelord :Marketing; Colour; Qualitative Analysis; Focus Group; Colour Associations; Colour Perception; Grocery Store; Campaign Price; Ecological; Vegetables.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to clarify and confirm previous research and expand the knowledge in this research area, since the majority of the information and knowledge that is available today is mostly repetitive. The theoretical frame of this study is based on theories, such as Theory of Reasoned Action (Fishbein, M. & Ajzen, I. LÄS MER

  2. 17. Navigerbarhet och tillförlitlighet i en webbhandelsapplikation för vinylskivor

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Erik Parö; David Råsberg; Ludvig Ehrenpreis; Hjalmar Gustafsson; Lucas Hultqvist; Simon Karlsson; Axel Mannerson; [2021]
    Nyckelord :Navigerbarhet; Tillförlitlighet; Design; Webbapplikation;

    Sammanfattning : Today’s consumers increasingly choose subscription services, especially online. Despite this there is a relatively small amount of published theory on the subject of how you develop such a service with the aim of making it navigable and trustworthy. LÄS MER

  3. 18. Den röda hyllsektionen : En kvantitativ studie om färgers uppfattning med fokus på TexMex

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Alexandra Larsson Mercado; Alexandra Jansson; Maria Hedlund; [2021]
    Nyckelord :Färgsymbolik; färgnormer; TexMex; enkätundersökning; Santa Maria; förpackningsdesign;

    Sammanfattning : ”Tacohyllan”, ett begrepp som kommit att utvecklas till ett intressant samhällsfenomen och Santa Maria är det märke som många på den svenska marknaden direkt kopplas till kryddor och TexMex. Santa Maria tycks dessutom vara ett av de märken som positionerar sig som störst inom taco-sortimentet i svenska livsmedelsbutiker. LÄS MER

  4. 19. "Jag kommer att leka med den för att den är blå iallafall..." : En studie om barns val av leksaker utifrån ett genusperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Rebecca Karlsson; Emelie Ingvarsson; [2021]
    Nyckelord :Toys; gender; feminine; masculine; colour; preschool; Leksaker; kön; genus; feminin; maskulin; färg; förskola;

    Sammanfattning : Studien har genomförts för att undersöka hur barn väljer leksaker, om det är färg, utseende eller funktion som har en betydande roll i deras val av leksaker. Studien är relevant i tiden då vi lever i ett samhälle som till stor del är uppdelat utifrån könsstereotypa mönster. Tidigare forskning nämner barns olika färgval. LÄS MER

  5. 20. Märker du något? Jag märkte något. : Hur klädesplaggs emotionella värde kan höjas vid bearbetning med textil märkning som dekoration.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Johanna Ekblom Lindgren; [2020]
    Nyckelord :broderi; korstygn; textil märkning; återbruk; upcycle;

    Sammanfattning : Klädesplaggs emotionella värde kan höjas vid bearbetning med textil märkning som dekoration. Hur värdet ändrats är beroende av flera faktorer. Graden av engagemang i val av motiv, färgval och placering är faktorer som tillsammans kommunicerar bärarens sociala tillblivelse är en stor del av den eventuella värde ändringen. LÄS MER