Sökning: "för- och nackdelar med att arbeta i grupp"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden för- och nackdelar med att arbeta i grupp.

  1. 1. Medarbetarens uppfattning av att arbeta i en självstyrande grupp : En studie om självstyrande grupper med utgångspunkt från den kommunala hemtjänsten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Adela Morina; Alma Bavcic; [2019]
    Nyckelord :autonomous groups; leadership; teamwork; empowerment; employeeship; Självstyrande grupper; ledarskap; teamwork; empowerment; medarbetar skap;

    Sammanfattning : Forskning beskriver att ledarskap och medarbetarskap är minst lika viktiga som fenomen. Trots detta så är intresset och kunskapen om ledarskap oerhört mycket större än om medarbetarskap (Tengblad, 2009). Till skillnad från tidigare forskning kommer denna studie fokusera på medarbetarens uppfattning av fenomenetsjälvstyrande grupper. LÄS MER

  2. 2. ”Jag gör uppror mot det här sittandet” : Lärares resonemang kring drama som metod i svenskundervisning.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sanna Neimark; [2017]
    Nyckelord :Drama; svenskundervisning; läsförståelse; förkroppsligad litteraturläsning;

    Sammanfattning : Drama är en metod som verkar främjande för kommunikativa förmågor på grupp- och individnivå. Det gynnar såväl ämneslärande som social utveckling. LÄS MER

  3. 3. Hur löser jag detta? : En studie om elevers lösningsstrategier och arbetskonstellationers betydelse vid arbete med problemuppgifter

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA); Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Evelina Jansson; Malin Lorentzon; [2017]
    Nyckelord :Problemuppgifter; lösningsstrategier;

    Sammanfattning : Vid arbete med problemlösning är det svårt att fastställa att de uppgifter som eleverna arbetar med upplevs som problem. Eftersom personen som löser uppgiften uppfattar den olika så används i denna studie benämningen problemuppgifter. LÄS MER

  4. 4. Att arbeta med Lågaffektivt bemötande inom skola, förskola och funktionsstöd En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Johanna Demén; Elisabeth Wahlberg; [2016-02-22]
    Nyckelord :Bemötande; barnsyn; problemskapande beteende; normer;

    Sammanfattning : SyfteSyftet med denna studie är att genom intervjuer få en förståelse för hur personal upplever arbetet med ett Lågaffektivt bemötande i relation till elever/brukare. Vidare fokuseras på vad som anses vara ett normalt kontra ett onormalt sätt att bete sig.Frågeställningar 1. LÄS MER

  5. 5. “Får man jobba själv?” : Grupparbeten ur ett sociologiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen; Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Hampus Stavem; Matildha Grip; [2016]
    Nyckelord :Grupper; Skola; Interaktion; Grupparbete; Sociologi; Didaktik; Samhällskunskap;

    Sammanfattning : Grupparbeten har under lång tid varit en väl omdebatterad inlärningsform i skolan. Många åsikter står mot varandra för att redogöra för vem som gör vad när eleverna ska arbeta i grupp. Detta bidrar till att grupparbeten ofta framstår som en orättvis arbetsmetod där någon elev får göra mer än de andra gruppmedlemmarna. LÄS MER