Sökning: "företagsekonomi lnu"

Visar resultat 11 - 15 av 118 uppsatser innehållade orden företagsekonomi lnu.

  1. 11. Identifying Reflexivity

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Marcus Nykvist; Eric Månsson; [2022]
    Nyckelord :Reflexivity; EMH; AMH; fundamental value; market value; feedback loop; cognitive function; manipulative function;

    Sammanfattning : Abstract  Master thesis in Business Administration, School of Business and Economics Linnaeus University 4FE17E VT2022  Authors: Eric Månsson & Marcus Nykvist  Supervisor: Magnus Willesson  Examiner: Christopher von Koch  Title: Identifying Reflexivity  Keywords: Reflexivity, EMH, AMH, fundamental value, market value, feedback loop, cognitive function, manipulative function.  Background: Current economic theory describes the risks the financial markets face as exogenous in nature. LÄS MER

  2. 12. "En så kallad sjuk organisationskultur" : En kvalitativ studie som belyser hur organisationskulturen kan ligga till grund för att människor lämnar en organisation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Frida Pettersson; Julia Norgren; [2022]
    Nyckelord :Toxic organizational culture; power structures; toxic leadership; absent leadership; exclusion.; Ohälsosam organisationskultur; maktstrukturer; ohälsosamt ledarskap; frånvarande ledarskap; exkludering.;

    Sammanfattning : Författare: Frida Pettersson & Julia Norgren Datum: 2022-05-24 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren Titel: ”En så kallad sjuk organisationskultur” - En kvalitativ studie som belyser hur organisationskulturen kan ligga till grund för att människor lämnar en organisation Syfte: Studiens syfte är att klarlägga hur innehållet i en organisationskultur kan påverka människor att lämna alternativt bli uteslutna ur en organisation. Metod: Studien behandlar fenomenet organisationskultur och tog med utgångspunkt i detkomplexa ämnet avstamp i en kvalitativ studie med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  3. 13. Influencers den nya tidens marknadsförare : En kvantitativ studie om influencer marketing och dess påverkan på konsumenters köpprocess samt uppfattning om varumärken

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabella Gehrke; Erik Nordenadler; Emily Almqvist Daniel; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Social Media; Generation Z; EWOM; Köpprocess; Varumärke.;

    Sammanfattning : Titel: Influencers den nya tidens marknadsförare – En kvantitativ studie om influencer marketing och dess påverkan på konsumenters köpprocess samt uppfattning om varumärken. Författare: Emily Almqvist Daniel, Erik Nordenadler & Isabella GehrkeHandledare: Afshin AfsharipourExaminator: Christine Tidåsen Ämne: Kandidatuppsats, 15hp. LÄS MER

  4. 14. När arbetet tvingas in i hemmet : En studie om arbetsmotivation vid påtvingat distansarbete till följd av Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Emelie Fredriksson; Johanna Fredriksson; Ofelia Karlén; [2021]
    Nyckelord :Arbetsmotivation; Covid-19; Distansarbete; Flexibilitet; Förutsättningar; Omställning; Pandemi; Påtvingat; Sociala aspekter; Variation;

    Sammanfattning : Sammanfattning Kandidatuppsats i Företagsekonomi III, Organisation 15 hp, 2FE78E, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar, VT 2021. Författare: Emelie Fredriksson, Johanna Fredriksson och Ofelia KarlénHandledare: Jasmina Beharic Examinator: Mikael LundgrenTitel: När arbetet tvingas in i hemmet - En studie om arbetsmotivation vid påtvingat distansarbete till följd av Covid-19 pandeminSyfte: Syftet med studien är att ge en ökad förståelse för hur individens arbetsmotivation påverkas av ett påtvingat distansarbete till följd av Covid-19 pandemin samt vilka faktorer som kan öka eller minska arbetsmotivationen. LÄS MER

  5. 15. Coronapandemins påverkan på restaurangbranschen : En kvalitativ studie som förklarar hur coronapandemin påverkat restauranger.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Amanda Jonsson; Rebecka Arvidsson; [2021]
    Nyckelord :Ekonomi och näringsliv; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Coronapandemin har slagit hårt världen över och smittar fortfarande mängder med människor dagligen. Länder har behövt anpassa sig och implementerat restriktioner som befolkningen behövt följa för att få kontroll på smittspridningen. Sverige är inget undantag i detta. LÄS MER