Sökning: "förstärka varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden förstärka varumärke.

  1. 1. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER

  2. 2. Musiktjänsters visuella identitet : Kvantitativ studie med inriktning på visuella element och färg

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Magnus Nordin; Lovisa Granlund; [2022]
    Nyckelord :Streamingtjänster; Visuella Element; Musik; Färgpsykologi; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Den visuella identiteten är en viktig del i skapandet av ett varumärke. Den är utformad för att tilltala sinnena, skapa en igenkänningsfaktor och för att förstärka det unika genom att kombinera olika element (Wheeler, 2013). LÄS MER

  3. 3. En bild säger mer än tusen ord : En kvalitativ studie om vad som väcker konsumenters intresse på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Amanda Alvberg; [2022]
    Nyckelord :Visual elements; interior design images; interior design companies; Instagram; rhetoric; Visuella element; inredningsbilder; inredningsföretag; Instagram; retorik;

    Sammanfattning : Sociala medier är ett fenomen som växer sig större och blir alltmer förekommande världen över. En av de mest använda plattformarna är Instagram där människor genom bilder kan dela med sig av sin vardag och där företag får chansen att sprida sitt varumärke genom en visuell kommunikation. LÄS MER

  4. 4. The Role of Social Media in the Activism Measures of Nonprofit Organizations : An Empirical Study of Nonprofit Organizations

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sara Ruzic; [2022]
    Nyckelord :Social Media; Twitter; Facebook; Instagram; LinkedIn; Digitalization; Digital Ecosystem; User Behavior; Digital Activism; Digital Marketing; NPO Nonprofit Organization ; BLM Black Lives Matter ; LISC Local Initiatives Support Corporation ; DDM Dolgin Digital Marketing ; IRC International Rescue Committee ;

    Sammanfattning : Social media and its underlying technologies have created an advanced and sophisticated platform for digital activism. As a result, companies and organizations are undergoing a pivotal transition in how they reach and engage with users in a fast and efficient manner. LÄS MER

  5. 5. Redesign of a website and visual brand language : Development of a new website and graphic profile for an energy efficiency company

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Emma Olsén; [2021]
    Nyckelord :Industrial Design Engineering; User-Centered Design; User Interface; Website Design; Branding; Rebranding; Redesign; Graphic Profile; Interaction Design; Teknisk Design; Användarcentrerad Design; Användargränssnitt; Hemsidedesign; Webbdesign; Varumärkesdesign; Redesign; Grafisk Profil; Interaktionsdesign;

    Sammanfattning : The project that is presented in this report is the result of a master thesis for the Industrial Design Engineering programme at Luleå University of Technology. The project was conducted towards and together with the company Leosol during the fall of 2020. LÄS MER