Sökning: "facebook annonsering"
Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden facebook annonsering.
11. Individanpassad Marknadsföring -Uppskattat eller ett hot mot konsumenters integritet?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Personalized Marketing- do consumers appreciate it or is it a threat against integrity? Seminar date: 2016-01-15 Course: FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPS) Authors: Sofie Berggren, Anna Hallner & Yasmine Ströberg Advisor: Magnus Lagnevik Key words: Personalized marketing, CRM, buying behavior, integrity, Facebook Purpose: The purpose of this paper is to investigate how consumers perceive personalized marketing on Facebook and how it affects their buying behavior online. The thesis focuses on consumer’s attitudes, preferences and behavior while being exposed to this kind of advertising. LÄS MER
12. Förstagångsmammors upplevelse av amning : En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Bakgrund Amningsdurationen har minskat i Sverige sedan mitten på 1990-talet och 2014 var det bara 15,4% av alla mammor som helammade upp till sex månader. World Health Organization (WHO) globala rekommendation är helamning i sex månader, något som också används i Sverige. LÄS MER
13. Prototyping och utveckling med AngularJS
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Den digitala marknadsplatsen delbar.se är en hemsida där användare kan hyra/dela ut och låna grejer och tjänster av varandra. Under våren 2015 planerades det att fokus för tjänsten ska förflyttas från generell annonsering till en mer grupporienterad tjänst, där annonsering och uthyrning främst ska ske inom grupper. LÄS MER
14. Såld på internet - En studie om övervakning och integritet på Facebook
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Sociala medier har förändrat förutsättningarna för social interaktion. Idag spelar sociala medier en viktig roll i användares sociala liv, men betendet på sociala medier skiljer sig dock från hur människor beter sig i den fysiska världen. LÄS MER
15. Sociala medier som kommunikationskanal : En kvalitativ studie om tjänsteföretags kommunikation via sociala medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Vårt syfte är att beskriva och analysera hur tjänsteföretag kommunicerar via sociala medier gentemot kunder samt vilka problem de kan uppleva med att kommunicera via sociala medier. För att kunna besvara vårt syfte har vi utformat två forskningsfrågor: Hur kan ett tjänsteföretag kommunicera via sociala medier? Vilka problem skulle ett tjänsteföretag kunna uppleva med att kommunicera via sociala medier? Vårt arbete följer en kvalitativ forskningsmetod med syfte att ge en djupare förståelse inom det valda forskningsområdet. LÄS MER