Sökning: "facebook annonsering"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden facebook annonsering.

  1. 11. Individanpassad Marknadsföring -Uppskattat eller ett hot mot konsumenters integritet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Hallner; Sofie Berggren; Yasmine Ströberg; [2016]
    Nyckelord :Facebook; integritet; köpbeteende; Individanpassad marknadsföring: CRM; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Personalized Marketing- do consumers appreciate it or is it a threat against integrity? Seminar date: 2016-01-15 Course: FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points (UPS) Authors: Sofie Berggren, Anna Hallner & Yasmine Ströberg Advisor: Magnus Lagnevik Key words: Personalized marketing, CRM, buying behavior, integrity, Facebook Purpose: The purpose of this paper is to investigate how consumers perceive personalized marketing on Facebook and how it affects their buying behavior online. The thesis focuses on consumer’s attitudes, preferences and behavior while being exposed to this kind of advertising. LÄS MER

  2. 12. Förstagångsmammors upplevelse av amning : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Lina Skoog; Linnéa Westling; [2016]
    Nyckelord :Amning; förstagånsmammor; upplevelse av vården;

    Sammanfattning : Bakgrund Amningsdurationen har minskat i Sverige sedan mitten på 1990-talet och 2014 var det bara 15,4% av alla mammor som helammade upp till sex månader. World Health Organization (WHO) globala rekommendation är helamning i sex månader, något som också används i Sverige. LÄS MER

  3. 13. Prototyping och utveckling med AngularJS

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Magnus Nordin; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den digitala marknadsplatsen delbar.se är en hemsida där användare kan hyra/dela ut och låna grejer och tjänster av varandra. Under våren 2015 planerades det att fokus för tjänsten ska förflyttas från generell annonsering till en mer grupporienterad tjänst, där annonsering och uthyrning främst ska ske inom grupper. LÄS MER

  4. 14. Såld på internet - En studie om övervakning och integritet på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Linnéa Tunhage; Josefina Motin; [2015]
    Nyckelord :targeted advertisment.; Facebook; information; privacy; surviellance; behavior; social media; digital media; digital communication; Strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sociala medier har förändrat förutsättningarna för social interaktion. Idag spelar sociala medier en viktig roll i användares sociala liv, men betendet på sociala medier skiljer sig dock från hur människor beter sig i den fysiska världen. LÄS MER

  5. 15. Sociala medier som kommunikationskanal : En kvalitativ studie om tjänsteföretags kommunikation via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elias Carlsson; Vernersson Martin; [2015]
    Nyckelord :Social media; service companies; communication; channels; marketing; problem; control; Sociala medier; tjänsteföretag; kommunikation; kanaler; marknadsföring; problem; kontroll;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att beskriva och analysera hur tjänsteföretag kommunicerar via sociala medier gentemot kunder samt vilka problem de kan uppleva med att kommunicera via sociala medier. För att kunna besvara vårt syfte har vi utformat två forskningsfrågor: Hur kan ett tjänsteföretag kommunicera via sociala medier? Vilka problem skulle ett tjänsteföretag kunna uppleva med att kommunicera via sociala medier? Vårt arbete följer en kvalitativ forskningsmetod med syfte att ge en djupare förståelse inom det valda forskningsområdet. LÄS MER