Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Emmy Bergman; Erica Drwiega; [2023]
    Nyckelord :Artificial intelligence; E-commerce; Machine learning; Deep learning; Natural language processing; Recommendation system; Chatbot; Artificiell intelligens; E-handel; Maskininlärning; Djupinlärning; Rekommendationssystem; Språkteknologi; Chatbot;

    Sammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER

  2. 2. Riktad marknadsföring inom sociala medier : en undersökning av hur riktad annonsering påverkar användarupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Amanda Karlsson; Felix Clausen; [2022]
    Nyckelord :Webbredaktör; Användarupplevelse; Informationsarkitektur IA ; Sociala Medier; Marknadsföringsstrategier; Riktad marknadsföring; Användarupplevelse UX .;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is about how targeted marketing affects the user experience on Facebook and Instagram. This study has both been looking at the number of ads in users' feeds but also the structure of each individual ad because the information architecture behind every information campaign, not only affects the user experience but has also shown that it determines how users view the company behind the ad. LÄS MER

  3. 3. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Christoffer Eriksson; Edvin Qvist; [2021]
    Nyckelord :Design parameters; marketing; new product; Designparametrar; marknadsföring; ny produkt;

    Sammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters perspektiv på anpassad annonsering : En kvalitativ studie om konsumenters attityder till individanpassad annonsering på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Linnea Nordlund; Linda Persson; [2021]
    Nyckelord :Personalized advertising; attitudes; social media; Facebook; Instagram; Individanpassad annonsering; attityder; sociala medier; Facebook; Instagram;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Facebook: Den nya digitala plattformen för annonsering : En kvalitativ studie om konsumentens attityd till Facebook-annonsering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Guhdar Batté; Tobias Zälle; [2021]
    Nyckelord :Facebook; annonsering; konsumentens attityd;

    Sammanfattning : Background and problem discussion The new lifestyle developed by today's generation is based on an increasing digitalization and use of social media. The fundamental reason behind digitalization is that information´s availability in digital form has increased. LÄS MER