Sökning: "facebook varumärke"

Visar resultat 21 - 25 av 72 uppsatser innehållade orden facebook varumärke.

  1. 21. Sociala medier och musikfestivaler : En kvantitativ och jämförande studie om skillnaden mellan män och kvinnors användande av musikfestivaler's konton på sociala medier sett från ett marknadsföringsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Jenny Claurentzius; Fanny Malmborg; Sofie Svedin; [2017]
    Nyckelord :marketing; social media; music festival; gender difference; trademark; marknadsföring; sociala medier; musikfestival; genusskillnad; varumärke;

    Sammanfattning : Titel: Sociala medier och musikfestivaler - En kvantitativ och jämförande studie om skillnaden mellan män och kvinnors användande av musikfestivaler`s konton på sociala medier sett från ett marknadsföringsperspektiv. Författare: Jenny Claurentzius, Fanny Malmborg och Sofie Svedin Handledare: Thomas Michel Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola  Kurs: Kandidatarbete i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng  Syfte: Att öka förståelsen för de skillnader som finns mellan män och kvinnors användande av de konton som musikfestivaler innehar på sociala medier. LÄS MER

  2. 22. ”DET MODERNA TIDNINGSBUDET” En kvalitativ studie om nyhetsförmedling på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Frida Gustavsson; Evelina Olofsson; [2016-02-11]
    Nyckelord :journalistik; nyhetsförmedling; sociala medier; ; nyhetsvärdering; medielogik; interaktivitet;

    Sammanfattning : Examensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetarprogrammet Nivå: Grundnivå Termin: Ht 2015 Handledare: Britt Börjesson Examinator: Gabriella Sandstig Sidantal: 45 Antal ord: 15660 Syfte: Undersöka hur journalister arbetar praktiskt med nyhetsförmedling på sociala medier samt deras uppfattning om arbetet. Teori: Marknadsdriven journalistik, dagordningsteorin, nyhetsvärdering, gatekeeping, medielogik Metod: Intervjuer med fem journalister från tre redaktioner. LÄS MER

  3. 23. Livsmedelsdistributörer och Sociala Medier : Hur livsmedelsdistributörer i Sverige använder, utvärderar och legitimerar sitt användande av sociala medier som marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Marcus Allard; Alexander Wetterström; [2016]
    Nyckelord :Sociala medier; livsmedelsdistributörer; B2B; B2C; marknadsföring; relations-marknadsföring; kommunikation; Facebook; Instagram;

    Sammanfattning : Background: The usage of social media in Sweden have increased steadily in recent years. These communication channels have transformed the communication between customers and companies from a passive monologue to a dialogue in which the customers gets involved in order to create new, and maintain already existing relationships which ultimately creates long-term profitability. LÄS MER

  4. 24. Att bygga kundrelationer i en digital värld : En kvalitativ studie om hur företag kommunicerar på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Frida Simonato; Louise De Groot; [2016]
    Nyckelord :Relation; sociala medier; kommunikation; varumärke; Instagram; Facebook; företag; Ving; publik;

    Sammanfattning : Framväxten av sociala medier har kommit och få en viktig funktion i dagens medielandskap.  Att sociala medier har gjort det möjligt för företag att vara tillgängliga där konsumenterna redan är har gjort sociala medier till en naturlig kanal för marknadskommunikation. LÄS MER

  5. 25. Att bli vän med ett varumärke : En kartläggning av konsumenters interaktion med varumärken på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Magnus Eriksson; Viktor Kendel; [2016]
    Nyckelord :Social Media; Facebook; Interaction; Consumers; Brands; Like; Share; Hashtags; Sociala medier; Facebook; Interaktion; Konsumenter; Varumärken; Gilla; Dela; Hashtags;

    Sammanfattning : Facebook, Instagram, Snapchat och LinkedIn är alla exempel på olika sociala medier som många av oss i Sverige idag använder oss dagligen av. Sociala medier är en plattform där vi som användare har möjlighet att skapa en interaktion med vänner och bekanta, men även att utforska och kommunicera med personer som vi inte känner. LÄS MER