Sökning: "facebook varumärke"

Visar resultat 16 - 20 av 72 uppsatser innehållade orden facebook varumärke.

  1. 16. Vill jag verkligen publicera min frukost på Facebook? En kvalitativ studie om privatpersoners strategier på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emelie Fröberg; [2018]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebook; Instagram; Brand Mind Space; Communication Privacy Management CPM ; A Brand Personality;

    Sammanfattning : Sociala medier används i stor utsträckning var dag men frågan är vilka tankar och strategier som ligger bakom användandet av de två digitala kanalerna Facebook och Instagram. Genom en kvalitativ metod undersöks bakomliggande strategier till hur privatpersoner agerar på sina sociala medier. LÄS MER

  2. 17. Hur personliga är tjänsteföretag? : En innehållsanalys av friskvårdsföretags användning av sociala medier med fokus på personalens framställning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Martin Rosqvist; [2018]
    Nyckelord :Marketing; brand; service; service company; staff; Marknadsföring; varumärke; service; tjänsteföretag; personal;

    Sammanfattning : Varför? Det är den ständiga frågan. Anledningen till att vissa företag lyckas bättre än andra beror ofta på hur man agerar med sin marknadsföring (Kotler och Keller 2012). Hos företag som erbjuder service (tjänsteföretag) ligger större krav på personalen som utgör ett viktigt redskap för att öka företagets värde. LÄS MER

  3. 18. Utveckling av den personliga yrkesidentiteten för individer inom ett etablerat företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Freja Ström; Alexandra Zimmermann; [2017]
    Nyckelord :Personal branding; Branding; Co-branding; Communication channels; Marketing channels; Digital channels; Social media; Instagram; Facebook; Personligt varumärkesbyggande; Varumärkesbyggande; Co-branding; Kommunikationskanal; Marknadsföringskanal; Digitala kanaler; Sociala medier; Instagram; Facebook;

    Sammanfattning : Varumärket, som fenomen, har utvecklats över tid och tagit olika former. Tidigare har varumärken främst varit förknippade med företag men det har nu förändrats. Utvecklingen av kommunikationskanaler, främst sociala medier, har medfört att varje individ och varje företag har en möjlighet att ständigt hålla sig synliga. LÄS MER

  4. 19. Hej och välkommen till Stockholm! : Uppfattningar och åsikter om Stockholm ur ett HBTQ-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Johan Svedberg; Lina Nilsson; [2017]
    Nyckelord :branding; place; identity; brand; destination development; LGBT; varumärkesgörning; plats; identitet; varumärke; destinationsutveckling; HBTQ;

    Sammanfattning : Denna studie har haft som syfte att belysa hur Stockholm uppfattas utav en specifik målgrupp, i detta fall HBTQ. Detta för att skapa diskussion bland Stockholms turismproducenter för att locka mer HBTQ-turism till staden. LÄS MER

  5. 20. Att sälja sitt jag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Falkenberg; Agnes Östberg; [2017]
    Nyckelord :digital naturals; sociala medier; personligt varumärkesbyggande; intrycksstyrning; självpresentation; digital identitet; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : In 1997, the concept of personal branding was popularized. Since then our world has changed, and is still changing, with the use of technology, digitization and so-cial media. Constructing and managing one's personal brand is something that to-day largely occurs in the online environment. LÄS MER