Sökning: "feeling of influence"

Visar resultat 1 - 5 av 478 uppsatser innehållade orden feeling of influence.

  1. 1. ‘‘ JAG VET INTE RIKTIGT VAD JAG SKA TRO! ’’. En kvalitativ studie i ungdomars förhållningssätt till desinformation på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johanna Kolflaath; [2024-03-01]
    Nyckelord :Desinformation; Ungdomar; Mediekompetens; Nyhetsnavigering; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Disinformation, i.e. intentionally false content disseminated with the aim of reaching a particular group to influence their views on a topic or issue, has become increasingly common with the rise of digital media and a clear threat to democratic values, according to research. LÄS MER

  2. 2. Distriktssköterskors hälsofrämjande arbete med övervikt hos barn utifrån ett föräldraperspektiv : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Cecilia Karlsson; Jasmin Henrixon; [2024]
    Nyckelord :Children; child care center; parents; family-centred care; health promotion work; overweight; Barn; barnavårdscentral; familjefokuserad omvårdnad; förälder; hälsofrämjande arbete; övervikt;

    Sammanfattning : Bakgrund: Övervikt hos barn är ett växande folkhälsoproblem som hotar barns psykiska och fysiska hälsa. Distriktssköterskan har i uppdrag att främja barns hälsa i sitt arbete på barnavårdscentralen och kan med hjälp av familjefokuserad omvårdnad se till barnets helhet. LÄS MER

  3. 3. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Lina Kerrouchi; Julia Jakobsson; [2024]
    Nyckelord :Authenticity; artists; music; influencer; influencer marketing; advertising; celebrity endorsement; qualitative interviews; focus groups; Autenticitet; artist; musik; influencer; influencer marketing; marknadsföring; kändissamarbeten; kvalitativa intervjuer; fokusgrupper;

    Sammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER

  4. 4. Socioeconomic Status and its association with depressive symptoms among older adults in a Swedish population, a comprehensive study.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Nazanin Pazani; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study pursues a three-fold objective. Firstly, it aims to examine the existence of an association between three key socioeconomic status (SES) indicators – education, social class, and cash margin – and depressive symptoms among older adults in Sweden. LÄS MER

  5. 5. Föräldrars upplevelser av att leva med ett barn med psykisk ohälsa

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskap

    Författare :Madeleine Svanbom; Josefin Heiskanen; [2024]
    Nyckelord :Anxiety; depression; experiences; parents; Depression; föräldrar; upplevelser; ångest;

    Sammanfattning : Bakgrund: Depression och ångest är två av de vanligaste folkhälsosjukdomarna inom psykiska sjukdomar. Omkring fem till åtta procent av barn i åldern 0–18 år lider av depression eller ångest. Depression påverkar personens energi och sinnesstämning vilket kan leda till en icke fungerande vardag. LÄS MER