Sökning: "fysisk handel"

Visar resultat 6 - 10 av 194 uppsatser innehållade orden fysisk handel.

  1. 6. Den mjuka trafikantens stadsområde : Ett gestaltande arbete om att främja gång och cykel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :William Bosin; [2023]
    Nyckelord :Mjuka trafikanter; Gång; Cykel;

    Sammanfattning : Bilen utgör det mest dominerande färdsättet i dagens samhälle trots att bilen medför många negativa konsekvenser, såsom utsläpp av växthusgaser, försämrad folkhälsa samt är mycket platskrävande. Detta beror till stor del på samhällsplaneringen som har prioriterat bilen mer än hållbara färdsätt. LÄS MER

  2. 7. Sjukvårdchefers hantering av den fysiska och psykiska arbetsmiljön avseende Covid-19 - i före-, under- och efter-fasen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Beritan Inci; Selma Larsson; [2023]
    Nyckelord :Covid-19; physical work environment; psychological work environment; unit managers; employees; Covid-19; fysisk arbetsmiljö; psykisk arbetsmiljö; enhetschefer; medarbetare;

    Sammanfattning : Bakgrund: År 2019 avslutades Covid-19 pandemin, sjukvården var några av de som blev mest drabbade av denna kris och som var med i kampen om att bekämpa viruset. Arbetsmiljön i form av den fysiska och psykiska delen påverkades inom sjukvården under denna svåra krissituation. LÄS MER

  3. 8. Framgångsfaktorer för värdeskapande kundupplevelser i förköpsstadiet, med särskilt fokus på hållbarhetsaspekter, ur ett relationsperspektiv mellan en e-handlare och individuella konsumenter : En fallstudie inom deVal Sweden AB

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Peterson; [2023]
    Nyckelord :Analysmodell; förköpsfasen; hållbar konsumtion; kundupplevelse; värdeskapande; e-handel; B2C;

    Sammanfattning : E-handeln har medfört nya möjligheter för både konsumenter och e-handlare med dess tillgänglighet och breda marknad. Med en bred marknad, vilket inom e-handeln kan bli världsvid, tillkommer en hård konkurrens för e-handlare. Den hårda konkurrensen i kombination med den nuvarande inflationen utmanar e-handlare i en tuff tid. LÄS MER

  4. 9. Hur har marknadsföringsstrategier förändrats inom svenska apotek på grund av digitaliseringen? : En kvalitativ studie avgränsad till apotek i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonna Sundell; Hanna Rune; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; marketing mix; traditional marketing; digital marketing;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa kunskap om hur digitalisering har påverkat marknadsföringsstrategier inom svenska apotek som verkar inom både e-handel och fysisk verksamhet. Två forskningsfrågor har undersökts, vilka är hur marknadsföringsstrategier påverkats av digitaliseringen i svenska apotek samt hur denna utveckling hjälpt apoteken i Sverige att konkurrera med varandra. LÄS MER

  5. 10. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Nilsäter; Anton Henriksson; [2023]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; digital marknadsföring; e-handel; online mathandel; köpbeslut;

    Sammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER