Sökning: "fysisk handel"

Visar resultat 11 - 15 av 194 uppsatser innehållade orden fysisk handel.

  1. 11. Att navigera mot en flexibel framtid: Hur chefer upplever hybridledarskapet : Ledarskapsarbete som bedrivs i en praktik som delvis är på distans: En kvalitativ undersökning om hur chefer upplever hybridledarskapet inom en statlig myndighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emelie Malmros; Sophia Malaki; Helin Abdilkarim; [2023]
    Nyckelord :Digitalisation; digitalization; digitisation; digitization; digital transformation; hybrid leadership; hybrid workplace; hybrid work; employeeship; leadership; commitment; involvement; communication; working environment; culture; Digitalisering; hybridledarskap; hybrid arbetsplats; hybridarbete; medarbetarskap; ledarskap; engagemang; kommunikation; arbetsmiljö; kultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Svenska myndigheter har fått i uppdrag av Regeringskansliet att möjliggöra arbete hemifrån. Ett hybridledarskap innefattar förväntningar om att man ska kunna behärska variationen mellan distansledarskap och ledarskap på plats. Hybridmöten är möten som kan tas digitalt med hjälp av olika videokonferensverktyg. LÄS MER

  2. 12. Hållbara Hemtransporter : Fallstudie för leveranstransporter i täta bostadsområden ur ett socialt hållbarhetsperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Amadeus Kamsvåg; [2023]
    Nyckelord :Transport; Leverans; Hemleverans; Lastplats; Angöring; Logistik; Social Hållbarhet; Shared space planning; Trafikrumsmodellen; Fysisk planering; Godstrafik; Lasttrafik; Minskad bilanvändning; E-handel; Hammarby Sjöstad; Stockholm; Platsanalys; Fallstudie;

    Sammanfattning : During the last few years, the demand for deliveries in residential areas have increased dramatically due to an increase in online shopping and changed lifestyles where reduced car use among other things have led to people rely on home deliveries to a wider extent. The built environment thus faces a new set of requirements in order to accommodate these deliveries. LÄS MER

  3. 13. Besöksräknarteknologi: Mot datadrivet beslutsfattande inom fysisk handel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Gabriel Köhler; [2023]
    Nyckelord :Data-driven decision making; Physical retail; People counting technology; Retail optimization; Data acceptance; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker möjligheterna att öka användningen av data inom fysisk handel och syftar till att förstå hur beslutsfattare kan generera värde från besöksräknarteknologi. Genom en kvantitativ forskningsansats undersöker studien potentialen hos moderna teknologier inom handelssektorn och introducerar Data Acceptance Model (DAM) som en teoretisk modell för att förstå acceptansen av data. LÄS MER

  4. 14. Konsumenters uppfattningar av miljöpåverkan från e-handel - En undersökning av unga konsumenters uppfattningar av miljöpåverkan för olika leveransalternativ vid e-handel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lisa Ljungberg; [2022-09-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den globala uppvärmningen är ett ämne som ofta lyfts fram i media och som kräver att samhället gör vissa förändringar för att minska på utsläppen av växthusgaser. I Sverige står transport för en tredjedel av dessa utsläpp. LÄS MER

  5. 15. Digitalisering av den fysiska handeln. En kvalitativ studie om hur butiker inom sällanköpsvaruhandeln använder & uppfattar tekniska analysverktyg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Skoog; Marie Ryman; [2022-02-16]
    Nyckelord :digitalisering; fysiska butiker; analysverktyg; kamerateknik; omnichannel;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker hur tekniska analysverktyg används och uppfattas av respondenter inom sällanköpsvaruhandeln. Ett möjligt analytiskt verktyg är en kamerateknik som kan omvandla konsumentbeteende till statistik. LÄS MER