Sökning: "hermeneutic text analysis"

Visar resultat 21 - 25 av 94 uppsatser innehållade orden hermeneutic text analysis.

  1. 21. Konsten att (inte) göra en pudel - En kvalitativ fallstudie om kriskommunikation & förtroende

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Passchier; Julia Aspevall; [2021]
    Nyckelord :kriskommunikation; dubbelkris; andraordningsrisk; myndigheter; retorisk arena; framing; Facebook; offentlig verksamhet; förtroende; pandemi; crisis communication; double crisis; institutional risk; government; rhetorical arena; public sector; public trust; pandemic; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien har som syfte att bidra till en nyanserad bild av kriskommunikation som en komplex företeelse genom att undersöka dynamiken i en dubbelkris ur ett flerstämmigt perspektiv. Forskningsfrågorna är centrerade kring hur dynamiken mellan de mest framträdande rösterna i en dubbelkris ter sig och vad en dubbelkris kan ha för implikationer på en myndighets förtroende. LÄS MER

  2. 22. Att definiera något som inte går att definiera : Hur socialsekreterare förstår och tolkar principen om barnets bästa i barnavårdsutredningar.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Edit Turesson; Linn Schager; [2021]
    Nyckelord :Barnavårdsutredning; Barnets bästa; Delaktighet; Handlingsutrymme; Socialsekreterare;

    Sammanfattning : The aim of this study has been to get an understanding of how social secretaries interpret and work with the principle of the best interests of the child. The study has been based on three questions. First, how do social secretaries describe the best interest of the child. LÄS MER

  3. 23. Kvinnors kunskap och förståelse om hemförlossning i Sverige : En kvalitativ hermeneutisk textanalys

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Terese Agder; Sabina Bobeck; [2021]
    Nyckelord :appealing environment; barriers to home birth; lack of information information; women s rights. ____________________________________appealing environment; barriers to home birth; lack of information information; women s rights; bristfällig information; hemförlossningens hinder; kvinnans rättigheter; tilltalande miljö;

    Sammanfattning : Bakgrund: Forskning visar att valet av födelseplats har betydelse för kvinnans förlossningsupplevelse. Hemförlossning vid en lågriskgraviditet är ett säkert alternativ till att föda på sjukhus dock är intresset för hemförlossning låg i Sverige. LÄS MER

  4. 24. Trovärdigheten för värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Lisa Regnér; Julia Hellquist; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR-kommunikation; CSR-samarbeten; digital kommunikation; fast fashion; konsumentperspektiv; värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ; CSR communication; CSR collaboration; digital communication; consumer perspective; value-driven marketing communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att få en djupare förståelse för vad värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ genererar i relation till trovärdigheten för hållbarhetsarbete ur ett konsumentperspektiv. Vidare ämnar studien att undersöka hur det tillämpas av ett varumärke inom fast fashion-industrin, i den sociala kontexten på Facebook och Instagram. LÄS MER

  5. 25. Consumer responsibilization in sustainable fashion communications on Instagram : A multimodal discourse analysis

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Vera Sofie Thallinger; Lusanda Ntintili; [2021]
    Nyckelord :Instagram; Social Media; Multimodal Discourse; Consumer Responsibilization; Sustainable Fashion; Cultural Marketing;

    Sammanfattning : Background, Problem Statement and Gap - Political agendas informed by the negative impacts of increasing consumption (including fashion consumption) have allocated major parts of the responsibility to contribute to sustainable development to individual consumers. These agendas subsequently highlighted the need to provide more information, including through media and social media, about the negative impacts of fashion consumption - and consumption at large - to the consumer. LÄS MER