Sökning: "hermeneutic text analysis"
Visar resultat 21 - 25 av 94 uppsatser innehållade orden hermeneutic text analysis.
21. Konsten att (inte) göra en pudel - En kvalitativ fallstudie om kriskommunikation & förtroende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studien har som syfte att bidra till en nyanserad bild av kriskommunikation som en komplex företeelse genom att undersöka dynamiken i en dubbelkris ur ett flerstämmigt perspektiv. Forskningsfrågorna är centrerade kring hur dynamiken mellan de mest framträdande rösterna i en dubbelkris ter sig och vad en dubbelkris kan ha för implikationer på en myndighets förtroende. LÄS MER
22. Att definiera något som inte går att definiera : Hur socialsekreterare förstår och tolkar principen om barnets bästa i barnavårdsutredningar.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : The aim of this study has been to get an understanding of how social secretaries interpret and work with the principle of the best interests of the child. The study has been based on three questions. First, how do social secretaries describe the best interest of the child. LÄS MER
23. Kvinnors kunskap och förståelse om hemförlossning i Sverige : En kvalitativ hermeneutisk textanalys
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Forskning visar att valet av födelseplats har betydelse för kvinnans förlossningsupplevelse. Hemförlossning vid en lågriskgraviditet är ett säkert alternativ till att föda på sjukhus dock är intresset för hemförlossning låg i Sverige. LÄS MER
24. Trovärdigheten för värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med undersökningen är att få en djupare förståelse för vad värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ genererar i relation till trovärdigheten för hållbarhetsarbete ur ett konsumentperspektiv. Vidare ämnar studien att undersöka hur det tillämpas av ett varumärke inom fast fashion-industrin, i den sociala kontexten på Facebook och Instagram. LÄS MER
25. Consumer responsibilization in sustainable fashion communications on Instagram : A multimodal discourse analysis
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background, Problem Statement and Gap - Political agendas informed by the negative impacts of increasing consumption (including fashion consumption) have allocated major parts of the responsibility to contribute to sustainable development to individual consumers. These agendas subsequently highlighted the need to provide more information, including through media and social media, about the negative impacts of fashion consumption - and consumption at large - to the consumer. LÄS MER