Sökning: "home mode communication"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden home mode communication.
1. ”Kvinnokroppen. Så stark och livskraftig, samtidigt så väldigt omdebatterad” En kvalitativ diskursanalys av marknadsföring genom ett postfeministiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa diskursanalys är att studera hur feministiska diskurser framträder i porträtteringen av kvinnor i västerländsk reklam. Studien syftar till att bidra med kunskap om hur feministiska diskurser påverkar digital marknadsföring samt att bidra med kunskap till forskningsområdet varufeminism och varumärkesaktivism. LÄS MER
2. Konsekvenser i Pandemins spår - Har efterfrågan på kontorslokaler förändrats?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : Since the outbreak of the pandemic early 2020, the world has experienced disruptive change in many of its foundations. Privileges as free movement, the freedom of assembly and simply being able to go to the movies have been replaced by strict local and national policies, limiting humans and companies. LÄS MER
3. Creating a Sense of Presence in Remote Relationships : A concept of Calm Ambient artifact
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för skog och träteknik (SOT)Sammanfattning : Loneliness is a growing social problem that affects people from different age groups. Studies have shown that loneliness is prevalent more in young adults and the elderly demographic. Loneliness can pose serious health issues like cognitive malfunction, heart disease, stroke, depression, etc. LÄS MER
4. Always there culture : Home office and the struggle of Mexican women for work/life balance in the context of the Covid-19 pandemic
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Working Mexican mothers have been experiencing drastic changes in their way of life due to the forced adaptation of their office work into a ‘Home office’ mode. The reason of this sudden change was brought by the Covid-19 pandemic which prompted governments and companies to enforce lockdowns and social distancing as measures to prevent the contagion. LÄS MER
5. Intern kommunikation kring marknadsföring av hållbara produkter : En kvalitativ fallstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Under det senaste decenniet har åtskilliga detaljhandelsföretag lyft frågan kring miljöpåverkan och implementerat ett gediget hållbarhetsarbete innehållande strategier och mål att arbeta utefter. Många företag väljer att uppmuntra deras kunder till att köpa deras hållbara produkter med hjälp av grön marknadsföring. LÄS MER