Sökning: "in conclusion of hotel management"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden in conclusion of hotel management.

  1. 1. IS THERE ROOM FOR HIGH TECH IN A HIGH TOUCH INDUSTRY? AN EXPLORATORY STUDY ON ADOPTION OF SOCIAL ROBOTS IN THE HOTEL INDUSTRY

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Emelie Dellby Svensk; Kajsa Jernetz; [2023]
    Nyckelord :Social robots; Barriers to adoption; Hotel industry; Digitalization of the hotel industry; Behavioral Reasoning Theory; B2B and B2C commercialization; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This master thesis explores the possibilities of social robot adoption in the hotel industry. Social robots represent a new product group, a radical innovation, that has yet not seen commercialization in the hotel industry in Sweden. LÄS MER

  2. 2. Do reviews really affect your hotel decision? : A study about what impact reviews have on the consumers buying decision in the hotel industry.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sebastian Davidsson; [2023]
    Nyckelord :Hotel booking; Online reviews; Consumer decision making process; E-Word-of-mouth;

    Sammanfattning : Background Today the hotel industry has become very digitalized compared to when there was only a travel catalogue to look in. Nowadays people search for information about hotels and read reviews from past guests online. There are different kinds of accommodations and lately it has become popular with shared services like Airbnb. LÄS MER

  3. 3. Konsten att skapa en stamgäst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Nilsson; Rebecka Kullenberg; [2022]
    Nyckelord :house of brands; hotel and service industry; brand communication; relationship building strategies; strategic communication; co-creation; varumärkeskommunikation; relationsbyggande strategier; strategisk kommunikation; samskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka house of brands-strategin för varumärken inom hotellbranschen, samt att förstå de relationsbyggande strategierna bakom uppbyggnaden och kommunikationen av varumärkena. För att uppnå syftet med studien genomfördes en fallstudie med sju semistrukturerade intervjuer inom hotellgruppen ESS Group. LÄS MER

  4. 4. Turisters upplevelser av servicemöten : En turismvetenskaplig studie om digitaliseringens påverkan på servicemöten

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elvira Berglund; Elise Åhlberg; [2022]
    Nyckelord :Digitization; Digital tools; Information and Communication technology; Service encounter; Service Management; Digitalisering; digitala verktyg; informations- och kommunikationsteknik; Servicemöte; Serviceförvaltning;

    Sammanfattning : Denna uppsats fokuserar på att undersöka vilken påverkan digitaliseringen har på servicemöten inom turismrelaterade verksamheter och vilken betydelse eventuella förändringar av digitalisering har för besökares upplevelser av service. Studien ämnar också att få svar på hur servicemöten har förändrats i takt med digitaliseringen, vilka digitala verktyg som används inom turismverksamheter samt hur förändringar som en följd av digitaliseringen har påverkat besökares upplevelser av servicemöten. LÄS MER

  5. 5. Strategiarbete under en rådande kris : En intervjustudie av företag inom resturang- och hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Hilda Karlsson; Nathalie Lager Andersson; Elin Wiberg; [2021]
    Nyckelord :Strategic management; strategic planning; strategic entrepreneurship; business planning; business process re-engineering; economic crises; implementation; innovation; leadership; crisis communication; corporate strategy; risk management.;

    Sammanfattning : Bakgrund: När covid-19 spred sig i Sverige under våren 2020 blev både samhället, näringslivet och andra samhällsfaktorer drabbade. Regeringen utformade flera restriktioner under årets gång och speciellt drabbad blev restaurang- och hotellbranschen. LÄS MER