Sökning: "individanpassad reklam"

Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden individanpassad reklam.

  1. 16. Individanpassad marknadsföring i online-modebranschen - en balansakt mellan lojalitet, integritet och relationsbyggande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Viitanen; Anna Rosenberg; Elin Gabrielsson; [2018]
    Nyckelord :Personalized marketing; Loyalty; Integrity; Customer Relationship Management; A balancing act; Relevance; Timing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att utforska konsumentens uppfattning av online-modeföretags individanpassade marknadsföring. Konsumentens uppfattning syftar till att ge perspektiv på utformningen av den individanpassade marknadsföringen samt hur den skall förhållas i en balansakt mellan lojalitet, integritet och relationsbyggande. LÄS MER

  2. 17. Reklam på sociala medier – personlig eller integritetskränkande? : En studie om användares syn på individ anpassad reklam

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Pernilla Stagnebo; [2018]
    Nyckelord :Sociala medier; Datainsamling; Reklam; Facebook; Big data; Individanpassad reklam;

    Sammanfattning : Många företag fokuserar sin reklam på sociala medier idag då de kan, utifrån användarnas beteende, utforma reklam som passar varje individ. Facebook har 2.2 miljarder aktiva användare världen över och är därmed en tacksam plats för företag att annonsera på. LÄS MER

  3. 18. Björn Borg slår ett slag för sportkläder : En studie om marknadskommunikation i samband med varumärkesutvidgning för modeföretag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Pontus Andersson; Mattias Sjöö; [2017]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesutvidgning; marknadskommunikation; marknadsföring; digital marknadsföring; identitet; image; differentiering; sociala medier; influencers.;

    Sammanfattning : Titel: Björn Borg slår ett slag för sportkläder. Författare: Pontus Andersson och Mattias Sjöö Institution: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet. Program: Civilekonomprogrammet Kurs: 4FE63E - Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet 30hp. LÄS MER

  4. 19. Det nya hotet mot användarens integritet : En studie om individanpassad reklam på Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jessica Boström; Beatrice Svedlund; [2017]
    Nyckelord :Social media; Facebook; personalized advertising; cookie; Integrity and behavior; Sociala medier; Facebook; individbaserad reklam; cookies; integritet och beteende;

    Sammanfattning : Problem: Vid accepterandet av användarvillkor och cookies på Facebook får företag information om respektive användare och kan därmed skapa individanpassad reklam, något som kan uppfattas som integritetskränkande. Syfte: Analysera och beskriva användarens beteende och vidare kunskap om individanpassad reklam, via cookies, på Facebook. LÄS MER

  5. 20. 2011 års ändring av kreditupplysningslagen. En studie om kreditupplysningens utveckling och gränsen för personlig integritet

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Emma Nordin; [2011-05-18]
    Nyckelord :Civilrätt; Insolvensrätt; Krediträtt;

    Sammanfattning : Hösten 2006 lanserade företaget Ratsit en ny tjänst på Internet. Tjänsten innebar att personer gratis och anonymt kunde kontrollera vad deras grannar, kollegor och bekanta tjänade. Uppgifterna lämnades dessutom ut utan att de berörda någonsin fick vetskap om att en kreditupplysning hade lämnats ut. LÄS MER