Sökning: "individanpassad reklam"

Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden individanpassad reklam.

  1. 11. Hur upplever konsumenter individanpassad marknadsföring? : En studie i Instagramanvändares attityd till individanpassad marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Eriksson; Claudia Algarrada Fernandez; [2020]
    Nyckelord :attityd; Instagram; individanpassad marknadsföring; digital marknadsföring; köpbeteende; förtroende; engagemang;

    Sammanfattning : Datum: 2020-06-05 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Högskola Författare: Claudia Algarrada Fernandez (970529), Elin Eriksson (950828) Titel: Hur upplever konsumenter individanpassad marknadsföring? En studie i Instagramanvändares attityd till individanpassad marknadsföring. Handledare: Aswo Safari Nyckelord: Attityd, Instagram, individanpassad marknadsföring, digital marknadsföring, köpbeteende, förtroende, engagemang Frågeställning: • Vilken attityd har svenska konsumenter gentemot individanpassad reklam på Instagram? • Hur påverkar individanpassad reklam på Instagram konsumenternas köpbeslut? Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka konsumenters attityd till individanpassad marknadsföring på Instagram. LÄS MER

  2. 12. Individuell marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning kring individanpassad marknadsföring gällande personlig integritet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Agnes Asp Sandin; [2020]
    Nyckelord :Individual marketing; individual commercial; personal integrity; big data; data mining; digital footprints; personal information; Individanpassad marknadsföring; Individanpassad reklam; Personlig integritet; Big data; Datamining; Webbmining; Digitala fotspår; Personlig information;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av samhället har ökat kraftigt det senaste decenniet och hela 95% av Sveriges befolkning uppger att de använder internet dagligen. Det har också lett till att data som personer lämnar efter sig på nätet även den har ökat. LÄS MER

  3. 13. Individanpassad enligt vem? Riktad marknadsföring på Instagram ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emelie Pedersen Steen; [2019]
    Nyckelord :Individanpassad; Reklam; Annons; Sociala Medier; Konsument; Personalized; Advertising; Social Media; Consumer; Commercial;

    Sammanfattning : Följande studie har syftat till att undersöka hur Instagrams primära användargrupp i Sverige upplever riktad marknadsföring från företag som aktivt placerar sig på Instagram. Studien har haft en kvalitativ utformning och de metoder som använts för insamlingen av data har varit sju enskilda djupintervjuer med tjejer i åldrarna 20-25 år, vilket är en del av Sveriges primära användargrupp idag. LÄS MER

  4. 14. Att interagera med en robot : En förstudie om förhållandet mellan den moderna människan och högteknologi

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och sociologi

    Författare :Ylva Lee Lindgren; [2019]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; robotisering; automatisering; effektivisering; mänsklig interaktion; konsumtion; rationalisering; övervakning;

    Sammanfattning : Högteknologin i samhället idag är ständigt närvarande. Teknologiska system som lagrar information som nyttjas till individanpassad reklam och automatiserar flygplan som idag kan drivas utan medverkan av en pilot. LÄS MER

  5. 15. Förföljd av reklam? - En utredning om skyddet mot individanpassad onlinereklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Maria Bergström; [2019]
    Nyckelord :rättsvetenskap; förmögenhetsrätt; marknadsföringsrätt; individanpassad reklam; dataskydd; konsumentskydd; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har lett till ett nytt marknadsföringslandskap där näringsidkare i allt större utsträckning använder sig av information om konsumenten för att skapa reklam på individnivå. Genom analys av olika typer av data som enskilda lämnar ifrån sig på den digitala och/eller fysiska marknaden kan företag identifiera potentiella konsumenter och målinrikta sin reklam. LÄS MER