Sökning: "industrial marketing and purchasing"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden industrial marketing and purchasing.

  1. 1. Analysis for the utilization of social media in a Swedish-based SME’s business network : A case study on the service-based startup

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Nitish Shrinivas Kulkarni; Namratha Kumar Vemulkar; [2021]
    Nyckelord :Business-to-Business Marketing; ARA Model; Social Media; Small-and-Medium Enterprises; Collaboration Process; Hybrid Approach.;

    Sammanfattning : Social media (SM) is an innovative strategy used to develop new forms of communication channels and platforms. This has led to a positive transformation in the marketing strategy for both small-and-medium enterprises (SMEs) and large enterprises. LÄS MER

  2. 2. Möjligheter till utvecklad miljökommunikation kring återanvändning av restmaterial : En studie av hur återvinningsföretag kan anpassa sin miljökommunikation efter kunders efterfrågan och miljövärderingar

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknik

    Författare :Michaela Jaktlund; Helena Olow; [2020]
    Nyckelord :Environmental communication; recycling; green marketing; resource management; industrial symbiosis; circular economy; industrial ecology; Miljökommunikation; återvinning; grön marknadsföring; industriell symbios; miljöledning; miljömanagement; miljömarknadsföring; värdering av miljönytta; miljövärdering; returmaterial; resursåtervinning; återvinningsföretag; cirkulär ekonomi; industriell ekologi;

    Sammanfattning : Återvinningsföretag och deras utbyten med sina kunder spelar en viktig roll för möjliggörandet av återcirkulering av restmaterial, något som bidrar till en mer effektiv och hållbar resurshantering i samhället. Denna studie har därför undersökt hur återvinningsföretag kan utveckla sin miljökommunikation genom att studera hur kunder värderar miljönytta, vilka miljöåtgärder och -effekter de främst prioriterar samt vilken typ av information de skulle kunna ha användning av. LÄS MER

  3. 3. Triadic relationships : - A case study on relationship initiation in triadic settings

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Sjögren; Rômulo Viana; [2019]
    Nyckelord :Relationship initiation; triadic settings; relationships; B2B relationships; conceptual model; industrial marketing and purchasing; business-to-business marketing.;

    Sammanfattning : This study addresses the rationale of using partners in relationship initiation with potential buyers and how relationship initiation takes place in triadic settings. As the authors have identified relationship initiation as an under-researched area, further research in this field is needed in order to enhance knowledge regarding the use of partners in the relationship initiation with potential buyers. LÄS MER

  4. 4. Industrial buyer behavior : A study of the industrial buying behavior in Life Science organizations when faced with a radical innovation

    Master-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Arbnor Belulaj; Fredrik Celion; [2011]
    Nyckelord :Industrial buyer behavior; innovations; radical products; marketing; life science; buy-grid framework; industrial purchasing; industrial buyer process;

    Sammanfattning : A central part of the marketing process is to be aware of why a customer or buyer makes a purchase and without such an understanding, businesses find it hard to respond to the customer‟s needs and wants. A large part of the current literature concerned with industrial buyer behavior has tended to focus on modeling and mapping the industrial buyer behavior. LÄS MER

  5. 5. Från Produkt till Lösning - Industrisektorns Metarmorfos

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Eklund; Fredrik Svensson; [2011]
    Nyckelord :management; Management of enterprises; Företagsledning; Problemorienterad Marknadsföring POM ; Industriell Marknadsföring; Service; Produkter; Lösningar; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur företag inom den industriella sektorn organiserar sig för övergången från att sälja individuella produkter till att sälja integrerade lösningar. Detta exemplifieras genom bl.a. Windahl och Lakemond (2006) liksom Davies et al. LÄS MER