Sökning: "informations design"

Visar resultat 6 - 10 av 540 uppsatser innehållade orden informations design.

  1. 6. Fritidslärares upplevelser av informations- och kommunikationsteknik i fritidshemmets kontext : En kvalitativ intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Lisa Bjuhr; Mattias Eriksson; [2023]
    Nyckelord :digitala verktyg; digitalitet; digital kompetens; fritidshem; fritidslärare; IKT; läroplan; styrdokument;

    Sammanfattning : Barn i samhället idag spenderar en stor del av sin fritid i digitala sammanhang och visar generellt stort intresse för digitalitet. Än så länge är forskning som berör elevers användning av digitala verktyg och dess effekter för elevernas lärande i en fritidshemskontext skral. LÄS MER

  2. 7. Challenges and Recommendations for Product Reuse : Exploring the Reuse Supply Chain of In-store Hardware: A Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Rasmus Atterblad; Håkan Blomkvist; [2023]
    Nyckelord :Circular Economy; Sustainability; Reuse; Circular Manufacturing Systems CMS ; Circular Business Model; Product Design; Supply Chain; ICT; Cirkulär Ekonomi; Hållbarhet; Återanvändning; Cirkulär Manufacturing Systems CMS ; Cirkulär Affärsmodell; Produktdesign; Leveranskedja; Informations- och Kommunikationsteknik;

    Sammanfattning : The circular economy concept provides a model to minimize waste creation while at the same time maximizing value potential. Much attention has been given by researchers to the circular economy and its potential for society from a holistic perspective. LÄS MER

  3. 8. Inkludering i virtuella miljöer : Med fokus på spel

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Sofia Annala; [2022]
    Nyckelord :Inclusion; Hypermasculinity; Videogames; Gaming; Sexism; Exclusion; Spatial design; Information design; Computer games; Digital environment; Inkludering; Hypermaskulinitet; Videogames; Gaming; Sexism; Exkludering; Rumslig gestaltning; Informations design; Dataspel; Digital miljö;

    Sammanfattning : This study is about inclusion in digital environments with a focus on videogames. The purpose of the study is to provide insight into how to increase inclusion in the digital environment, primarily for women, and provide examples of how to apply good information design to digital spaces to contribute to increased inclusion in videogames. LÄS MER

  4. 9. Carbon Footprint of an Internet Service Provider : Exploring the carbon reduction potentials of a residential router applying EcoDesign

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Moritz Tjard Kübler; [2022]
    Nyckelord :ICT industry; carbon footprint; EcoDesign; GHG emissions; IKT-industrin; koldioxidavtryck; ekodesign; växthusgasutsläpp;

    Sammanfattning : Global Warming is accelerated by human activity since the industrial revolution. We are currently experiencing the 4th industrial revolution with recent breakthroughs and rapid developments in digitalization, Industry 4.0 and Internet of Things (IoT). LÄS MER

  5. 10. Circular Economy in Single-Use Medical Device Industry : Barriers, Enablers and Design Tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Akshat Jain; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Healthcare waste is on an all-time high with single-use devices being one of the largest contributors. With the onset of Covid-19, this issue has become highly visible and has led to global concerns being raised around the environmental footprint of the healthcare sector and the need to reduce the waste generated by shifting away from single-use devices. LÄS MER