Sökning: "innovativ marknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade orden innovativ marknadsföring.
11. Design som strategisk resurs : En studie om designs betydelse för en varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Design har gått från att beröra produktestetik till att idag innefatta ett tillvägagångsätt samt en resurs vid strategisk affärsstyrning. Beroende på företags erfarenhet och kunskapsnivå betraktas och nyttjas design på olika nivåer i en verksamhet. Sedan 1960-talet har design management kommit att få en erkänd roll inom näringslivet. LÄS MER
12. Entrepreneurial Marketing : A Descriptive Study of Swedish Charitable Organizations
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : This Sweden-based thesis provides insights into the way in which charitable organizations can use entrepreneurial marketing (EM). This has been made possible with a descriptive, qualitative study with structured interviews with 7 representatives from charitable organizations with diverse causes. LÄS MER
13. Spridning av innovationer på en konkurrensutsatt marknad
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Skogsindustrin har de senaste decennierna ökat anslag och ansträngningar för att utveckla nya och mer högförädlade produktsegment för att motverka trenden att substitut tar marknadsandelar från träprodukter. Innovation, marknadsföring och kundrelationer är traditionellt områden som skogsbranschen har åsidosatt då ansträngningar och kapital investerats på processutveckling. LÄS MER
14. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER
15. Mode som marknadsföringsverktyg : En studie om innovativ marknadsföring
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Avsikten med vår uppsats är att bringa förståelse kring hur modevarumärken använder sig av nytänkande marknadsföring vid förmedling av sitt budskap, med fokus på: sociala mediekanaler, varumärkesambassadörer och Pop up stores. Vår huvudfråga är; Hur använder sig modeföretag av innovativ marknadsföring för att kommunicera sitt varumärkesbudskap? Innovativ marknadsföring är vårt egna begrepp vilket vi definierar som marknadsaktiviteter med syfte att skapa uppmärksamhet kring ett varumärke med fokus på kreativitet och nytänkande snarare än med pengar. LÄS MER