Sökning: "innovativ marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden innovativ marknadsföring.

  1. 6. Crowdfunding, innovativ marknadsföring eller marknadsföring för innovationer?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Berggren; Viktor Bäckström; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; Crowdfunding; Valley of death; Kundrelationer; Kundengagemang; Aktiva Kunder;

    Sammanfattning : Två grundpelare för att ett nystartat företagande ska nå tillväxt är behovet av finansiella resurser och kunder. Båda delarna kan vara avgörande om ett företag överlever de utmanande första åren. En bredare kundbas kan leda till flera marknadsföringsfördelar vilket är ett noga studerat ämne. LÄS MER

  2. 7. Growth Hacker Marketing : Ett nytt arbetssätt inom tech-startups marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nilsson Emma; Hammarström Amanda; [2018]
    Nyckelord :Growth Hacker Marketing; Marketing; Startups; Product Development; Growth Hacker Marketing; Marknadsföring; Startups; Produktutveckling;

    Sammanfattning : Dagens snabbt föränderliga affärslandskap förutsätter att företag ständigt experimenterar med sin produktutveckling och marknadsföring för att anpassa sig till en ökad digitalisering. Företag som inte lyckas tillgodose värde för sina kunder riskerar att utkonkurreras. LÄS MER

  3. 8. Nyanser av grönt : - en diskursanalys av den gröna platsmarknadsföringens många ansikten

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Cecilia Lindqvist; [2017]
    Nyckelord :Grön platsmarknadsföring; urban entreprenörialism; policy mobilitet; policy boosterism; diskursanalys;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen har varit att studera hur grön platsmarknadsföring formas och samverkar med det lokala miljöarbetet i Karlstad. Jag ställde därför följande frågeställningar; Vad innebär grön platsmarknadsföring för Karlstads kommun och hur marknadsförs Karlstad som ”den goda gröna staden”? För att kunna besvara mitt syfte och mina frågeställningar så har jag utgått ifrån teorin om policy boosterism, som i sin tur bygger på teorier om den urbana entreprenörialismen samt policy mobilitet, som också har varit en viktig del i förståelsen av mitt studerade problemområde. LÄS MER

  4. 9. Donationer genom innovativa metoder : Vägen till fler företagsgivare för en ideell organisation

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Sandra Lagestrå; Michaela Lindeback; Amanda Svedung; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: Innovation contribution • The purpose of this diploma thesis is to develop, for Läkarmissionen, an innovative fundraising method for increasing donations from businesses. Knowledge contributions • The purpose is also to examine how the innovation process could be run in non-profit organizations. LÄS MER

  5. 10. Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kiriakos Anagnostakis; Nils Hjalmarsson; Prajak Thongsri; [2015]
    Nyckelord :Pop-up butiker; innovativ marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärkesimage; tillfälliga butiker; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetet titel: Who Will Pop? - En kvalitativ analys av svenska pop-up butiker Författare: Kiriakos Anagnostakis, Nils Hjalmarsson, Prajak Thongsri Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Handledare: Magnus Lagnevik Nyckelord: Pop-up butiker, tillfälliga butiker, innovativ marknadsföring, varumärkesidentitet, varumärkesimage Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera pop-up butikers användning inom Sverige. Metod: Denna kvalitativa uppsats är skriven utifrån en induktiv metod med deduktiva inslag. LÄS MER