Sökning: "innovativ marknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden innovativ marknadsföring.
16. Design som marknadskommunikation : En studie om olika företags nyttjande och effekt av estetisk och strategisk design för att stärka sitt varumärke
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Det finns mycket tidigare forskning och litteratur om hur design som kommunikationsmedel kan tillämpas i praktiken, både genom estetisk och strategisk design. Däremot framgår inte huruvida tillämpningen av design som kommunikationsmedel är branschspecifik eller generellt gällande för företag oavsett bransch. LÄS MER
17. Cykelhanken™En innovativ produkt för internationalisering? : – En undersökning om efterfrågan på en innovativ cykelprodukt pådelar av den svenska och europeiska marknaden
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Varför behövs denna undersökning? Då det vid produktlansering är känt att ett stort antal misslyckas med att uppfylla marknadens behov av produkter är det vid lansering ochpatentering av nya innovationsprodukter vitalt att undersökamarknadens behov av produkten. På så sätt går det att möjliggöra ettpositivt utfall och nå en stabil marknadsposition. LÄS MER
18. INNOVATIV MARKNADSFÖRING PÅ DEN AMERIKANSKA MARKNADEN : En studie om att etablera ett svenskt modevarumärke på en ny marknad
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : En bransch som har varit vida omtalad och omskriven i media de senaste åren har varit den svenska modebranschen. Svenska modeföretag som lyckas på den svenska marknaden märker dock snabbt att den är begränsad . I jakt på större lönsamhet väljer de att expandera sin verksamhet utomlands. LÄS MER
19. Att våga vara innovativ: En fallstudie om affärsutveckling av befintliga produkter i ett högteknologisk företag
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : High technology companies in Sweden spend a huge amount of money on research and product development in proportion to what they get back in earnings from their inventions. Product development has traditionally been regarded as much more important than business development. LÄS MER
20. Nyskapande inom reklamannonser : En studie av reklamens utveckling i teori och praktik
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Miljön för annonsering och reklam har förändrats. Människor har blivit alltmer exponerade till reklam och har därför blivit alltmer skeptiska och trötta på den. LÄS MER