Sökning: "kollaborativt lärande"
Visar resultat 21 - 25 av 88 uppsatser innehållade orden kollaborativt lärande.
21. Interkulturell- och visuell litteracitet som didaktiskt verktyg för att utveckla medielitteracitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Ungdomar växer upp i en multikulturell kontext där kulturer, åsikter, språk och normer blandas till nya kulturer. För att förstå det samhälle de växer upp till och de visuella uttryck de möter behöver de ett verktyg, interkulturell litteracitet. LÄS MER
22. Magnetisk kod-anatomi : En gruppövning för kollaborativt lärande på introduktionskurser iprogrammering
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : In introductory programming courses it is important for students to learn key terminology to be ableto discuss code. The standard way to structure these courses is by working in pairs or individual work since problems may occur when working in groups, specifically that one person might be more active than the rest. LÄS MER
23. Frigör den outnyttjade potentialen! – en kvalitativ studie om möjligheterna att etablera ett kollaborativt forskningsfält mellan neurovetenskap, psykologi och pedagogik
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : According to Swedish school authorities and the Education Act all education should be based on science and proven experience (Skolverket, 2020). Scientific based means that knowledge from scientific studies should be a starting point when schools plan, conduct and evaluate their operations. LÄS MER
24. Samspel i matematikundervisningen : Ett lärarperspektiv på elevers samspel för lärande i matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Studiens syfte var att utforska elevers möjlighet till samspel i matematikundervisningen, ur ett lärarperspektiv. Tidigare forskning i studien visar att samspel är bra för elevers studieresultat inom matematik,samt vilka kritiska faktorer som kan uppstå vid arbete i par och grupp. LÄS MER
25. Har tidpunkten för kamratrespons någon betydelse för skolelevers inlärning?
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Syftet med utvecklingsarbetet är att öka kunskapen om tidpunktens betydelse för kamratresponsens lärandeeffekter i samband med tekniklaborationer, samt undersöka vilka utmärkande mönster och responsformuleringar som är representativ för den undersökta elevgruppen. Grundskolelever i årskurs 7, nya till kamratrespons, har genomfört kamratrespons på ett grupparbete i ämnet teknik. LÄS MER